IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Краят: Шофьори крият полицейски радари в колите си срещу заплащане

Новата схема тип "издебни ближния си" вече действа в голям мащаб от края на 2023

Скритите в храстите полицаи и маскираните триноги изглеждат направо почтени на фона на най-новото изобретение на контролните органи в Европа: при него шофьорите биват издебвани и глобявани... от други шофьори. В много страни, включително и у нас, полицията се изхитри да използва цивилни коли за монтиране на радари за скорост. Но властите във Франция отиват една крачка по-напред и предлагат на частни лица да монтират радари в автомобилите си срещу заплащане. А желаещи не липсват, съобщава Le Parisien.
  
   
радар, мобилен радар, камера за скорост
  
    
Мобилните радари от ново поколение, снабдени с камери, могат да засичат скоростта на другите автомобили на пътя в движение. От 1 януари френската полиция разполага с нови 400 от тях, като близо половината са отдадени "под аренда" и се намират в частни автомобили. Френският департамент по пътна безопасност ги предоставя за управление на няколко частни компании - Mobiom, GSR, OTI France и Ineo Infracom. Те на свой ред търсят доброволци - граждани, които искат радарите да се монтират в колата им и да започнат да дебнат за превишена скорост съседите си на пътя. Изискванията към кандидатите са само да имат шофьорска книжка и поне 12 останали контролни точки в талона.

Интересът до такава степен надхвърли очакванията, че полицията обяви няколко групи шофьори за ползващи се с предимство - включително тези на училищни автобуси, на линейки, на полицейски или жандармерийски автомобили.
  
   
радар, мобилен радар, камера за скорост
   
    
Носещите радар в автомобила си получават заплащане за това, но не за засечено нарушение, а на база изминати километри. Полицията припомня, че съзнателното намаляване на скоростта, с цел да подмамиш шофьора зад теб да те изпревари, се наказва с 1000 евро глоба.

Схемата с частните радари всъщност се прилага вече цяло десетилетие в няколко отделни департамента на Франция, но от 2021 се разшири до цели региони, а в края на миналата година списъкът се допълни, включително и с Прованс-Алп-Кот д'Азюр, където най-често шофират и българските туристи.
  
  

 

0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    колко умен и красив трябва да си за да си помислиш че държавата прави нещо за теб за твоята сигурност и на децата ти и на семейството ти освен как да покани биологичния ти родител на вечеря с преспиване и естествено ти да платиш сметката и хотела
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 10 месеца )
    Какво правим ако наводнената ти трошка дефектира заради корозия в някой електорнен блок както е на магистрала Тракия със 150 км/ч и предизвика масово меле - пак ли ти сам ще си преценил че може да се кара наводнена кола. Това *** немит се нарича анархия.
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Чети, не боли ( преди 10 месеца )
    Отговорът на Брюксел обаче не закъсня, като говорител на Комисията заяви, че в тази наредба няма нищо, което да пречи на собствениците на автомобили В КАКВОТО И ДА Е СЪСТОЯНИЕ да се опитват да ги РЕМОНТИРАТ.Само в случай НА ПРОДАЖБА на автомобил има правила в този регламент, които биха позволили на властите да установят дали автомобилът НАИСТИНА Е АВТОМОБИЛ или всъщност вече НЕ Е АВТОМОБИЛ, а по-скоро ЧАСТ ОТ СКРАП, който трябва да се третира в съответствие с разпоредбите за отпадъци."
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    И тук ще ти кажа същото - убягва ти общата идея! Това, че маструбираш не означава, че ще изнасилиш някого! А решението дали да купя наводнена кола е мое, не на някакъв еврокалъф! Важното е да бъда уведомен, че колата е наводнявана , а не да се крие - криенето на тази информация е престъплението, а не продажбата на такава... но явно ти е трудно с асимилиране на определени тези, които не отговарят на обществено налагания наратив... нищо, да си здрав ;)
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Абе Тинти ( преди 10 месеца )
    В няколко поредни теми се опитваш да обясняваш че е фашизъм да отнемат правото на някой да ти отрови или да ти изнасили детето и законите са фашизъм и трябва да бъдат отменени за да не нарушават човешките права. Нека всеки има свободата да прави каквото си пожелае и никой да не може да му го забрани. Убийствата, шофирането с превишена скорост, продажбата на оръжия, наркотици, фатално катастрофирали, опожаряване и наводнени лустросани като нови автомобили, кражбите и други да не бъдат забранявани
  • #14
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    И само, че се сетих... аз имам 5-6 фиша за превишена скорост. Мой познат няма нито един фиш... но вече е със 7 катастрофи. Кой от двамата е опасен водач и кой безопасен?! Самото МВР е публикувало статистика, в която казва, че над 30% от катастрофите И ЖЕРТВИТЕ са при несъобразена скорост - тоест при разрешена от закона скорост - кое е опасното тогава?! Контрола на скоростта пак казвам е само за пълнене на касичката, няма общо с безопасността на пътя!
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 10 месеца )
    Освен за прослоувите магистрали без ограничения в Германия (което не е съвсем вярно), на остров Ман например също има много места извън населените места без ограничения на скоростта и не са се изпотрепали (колкото и малко народ да са). Карането с над 50 в някоя от 3те ленти на булевард Цариградско в София не е някакво страшно безумие, но сутрешните блокове на телевизиите ще гърмят "Засякоха шофьор с 30км/ч над ограничението" (образно казано). Безрасъдното и опасно шофиране не е само скорост.
  • #12
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    До 11 - Да, това е по-добрия вариант! Няма нормален, който да кара с 200 в града. Т.е. държавата трябва да постави строг контрол на раздаването на книжки и държавата трябва да повиши качеството на обучението, вместо да налага забрани. Препоръчителна, вместо задължителна скорост и истински наказания за причинени щети. Разгледай в нета за въпроси от листовки - над 50% не познават елементарни правила, но са с книжка дадена им от същите тия дето седят в храстите! Ето това е проблема!!!
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    #10 предлагаш да не се следи и глобява за скорост - всеки да си преценя с колко да кара? или не разбрах? Например ако си преценя че с 200 в града е ок - значи е ок.. Така ли?
  • #10
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    #8 Закона ти вменява задължение да съобразяваш скоростта с условията на пътя - т.е. закона ти казва, че си ЕСКПЕРТ тогава нека ме остави да си "преценям"?! ОК! Когато смениш безумен знак с правилен ела ми се обади! На Хаинбоаз бяха сложили знак 10 км/ч и зад него камера! Хиляди на ден горяха. Трябва да си абсолютен мазохост да поддържаш дивотията с глобите при условие, че скоростта е последно условие за възникване на ПТП - 80% е отнемане на предимство и несъобразена скорост!