IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов радар ще глобява за наднормено тегло на автомобила

Технологията се въвежда най-вече заради електромобилите и може да измерва масата в движение

Изцяло ново поколение сензори, способни да засичат и теглото на автомобила, идват в Европа. Въоръжени с тях, властите ще могат да налагат глоби за претоварване на превозните средства - провинение, което по българския закон се наказва в момента с глоба от 500 до 3000 лева.
  
  
Tesla Model Y
  
    
Властите от години се борят с нелегалното претоварване на камиони, което води до множество злополуки. Но напоследък проблемът с наднормения товар се прехвърля и към леките автомобили заради електрификацията. Заради огромното тегло на батериите, електромобилите са като цяло много по-тежки. Някои многоетажни паркинги във Франция, Великобритания и Германия вече забраниха влизането на електрически превозни средства от притеснение свръхтеглото да не доведе до рухване на конструкцията.

"Радари за тегло" вече се използват на няколко места в Съединените щати, а по отсечката Бруклин - Куинс в Ню Йорк дори бяха монтирани специални сензори за тегло в пътната настилка. Те вървят в комплект с камери за разпознаване на регистрационните номера и автоматично наказва всички, надвишили допустимото максимално тегло. Глобата е 650 долара, или около 595 евро.
  
   
многоетажен паркинг, тегло на автомобила
   
     
На няколко места, включително ЕС, Швейцария и Великобритания, се обсъждат сценарии за въвеждане на пътни такси според теглото на автомобила. Логичен подход, защото по-тежките машини водят до много по-бърза амортизация на настилката и пътните съоръжения. Франция вече въведе допълнителни такси за собствениците на най-тежките автомобили при паркиране в центъра на големите градове.
  
  

 

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо ( преди 3 месеца )
    Не че има значение, дори никакво, но само от интерес от кой официален сайт е тази информация "weight 1850kg"? Дори copy pasted английския ви текст в Google и никъде не намерих съвпадение. Най тежката Корола Крос (която с ноитв скромни познания в Google) успях да намеря е 1505кг. Отново, само от интерес, а и от логика не е възможно Корола да е по-тежка от Рав 4 - не че има значение. Само си чешим езиците
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Шваба, сигурен ли си че няма toyota corolla която да тежи 1,8 тона? Знам че си антиматематик но предполагам с превръщането на килограми в тонове Ще се справиш. Ето ти от официалния сайт на toyotaCOROLLA CROSS HYBRID ELECTRIC SPECIFICATIONS MeasurementsWeight1,850 kg Fuel Tank Capacity36 LOverallLength4,460 mmWidth1,825 mmHeight1,620 mmGround Clearance161 mmWheelbase2,640 mm
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Реално ( преди 3 месеца )
    BMW i3 е 1270kg, 100% карбон, 100% неръждаемо, без грам тенекия по него. Един век пред всичко друго на пътя. Model 3 Performance ти е тон и деветстотин, обаче е с 2 мотора (преден и заден мост), 4х4, 530 коня, 3.3 до сто, 260+ км/ч и по нагорнището из проходите няма кой да го бие. Изпреварва като карабина
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    "хибридна corolla тежи 1,8т. RAV4 още повече." Знаем че нямаш представа за какво говориш, няма нужда постоянно да го натякваш.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Кальо ( преди 3 месеца )
    Хибридната корола тежи между 1360 и 1445кг, а RAV 4 между 1680 и 1930, зависимост от модел, оборудване, итн...
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    До 7. Коментирам тази част от статията, която смятам, че скоро ще е реалност и по-тежките автомобили СПРАВЕДЛИВО ще плащат повече такси на КИЛОМЕТЪР благодарение на ТОЛ камерите. Спекулирам, че може да стане и за натоварените часове - да се плаща (примерно 2 пъти) повече в час пик "....се обсъждат сценарии за въвеждане на пътни такси според теглото на автомобила. Логичен подход, защото по-тежките машини водят до много по-бърза амортизация на настилката и пътните съоръжения."
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Шваба, приусите нещо не ми купуват. За сметка на това, хибридна corolla тежи 1,8т. RAV4 още повече. Да не говорим за по-големите джипове и пикапи.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Точно така, Тесльо - затова 1.4 т. Приус по-добре от 1.8 т. Модел 3.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #6 ключовата дума е "Примерно".. примерно спекулираш безумно. Претоварването е когато не са спазени заводските изисквания за натоварване на дадено МПС. И за такива глобата си е описана в законите. Другото е съвсем друго и е че електричките са по-тежки по природа и това трябва да се отрази в някакви такси/данъци тъй като разрушават пътищата повече от конвенционалните мпс.
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    "Малко като шизофрения е да дават пари, за да се купуват електромобили и след това да глобяват ЧАСТ от собствениците на тези електромобили..." Ключовата дума е ЧАСТ. Примерно примерно, ако тол таксата е различна през 500 кг, Тесла модел 3 ще плаща по една тарифа защото тежи 1,7т, Тесла модел s ще плаща по следващата тарифа за всеки километър, защото тежи 2,2 тона, а audi и трон ще плаща по следващата, защото тежи 2,7 т и разрушава пътищата най-много. Последните две не получават субсидии .