Японският автомобилен производител Toyota разкри европейските спецификации на бизнес-седана си Camry. Всички версии на модела за ЕС ще се предлагат с еднакъв външен вид като този на американския вариант, но потребителите на Стария континент няма да могат да изберат опцията със спортен пакет. Задвижващата система също е без алтернатива - Toyota разчита на хибрид (HEV), базиран на 2,5-литров бензинов двигател с атмосферно пълнене.
Това означава, че на практика Toyota ще предложи в Европа същия модел като този в САЩ, като единствените разлики ще бъдат в някои дребни детайли. Фаровете, например, губят характерните си оранжеви вложки, като на версията за Стария континент са добавени фарове за мъгла. Опцията с радиаторна решетка тип „пчелна пита“, кръгли изпускателни тръби и ярък спортен интериорен дизайн няма да се предлага в ЕС, а само обикновени брони и консервативно черно покритие.
Задвижващата система HEV се състои от 2,5-литров двигател, два електрически мотора и електромеханичен вариатор. Европейските седани не са оборудвани със задвижване на всички колела. Мощността е почти същата като в САЩ - 231 к.с. В сравнение с предшественика си, времето за ускорение 0-100 е намалено с 0,4 секунди до 7,9 секунди. Данните за разхода на гориво ще бъдат публикувани през пролетта.
Базовият седан за Европа ще получи опростено виртуално табло със 7-инчов екран, но на клиентите няма да се налага да плащат допълнително за 12,3-инчов сензорен екран, безжично зареждане за джаджи, адаптивен круиз-контрол, контрол на лентата и автоматични спирачни системи.
Всичко това означава, че на Стария континент няма да може да се намери Camry на сравнително достъпна цена. В Испания, например, цените на изходящото поколение на седана стартират от 44 000 евро (48 200 долара) и няма как новият продукта на японския производител да бъде по-евтин.
В Европа продажбите на Toyota Camry не са толкова успешни и това е напълно разбираемо с оглед на цените. За сравнение, в САЩ базовата версия на новия седан е 1,5 пъти по-евтина - 29 990 долара. В Китай ситуацията е още по-странна, тъй като след смяната на поколенията моделът поевтиня, като хибридната версия започвна от 181 800 юана, което е 25 600 долара.