IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 ще забави появата на евтини електрически автомобили

Смекчените правила за вредни емисии удължават живота на градските бензинови модели

Електрическата кола наистина ще бъде достъпна за всеки, когато пазарът започне да предлага евтини модели на ток. Очакваше се това да стане съвсем скоро, но както показват плановете на производителите, ще са необходими поне още няколко години, за да узреят определени технологии и технически решения, които са необходими за намаляване на цените.


електромобили


Всичко това беше ясно и преди навлизането на стандарта за вредни емисии Евро 7, който обаче беше смекчен. И тази промяна, въведена от властите в ЕС, е на път да предизвика опасна верижна реакция, категорични са медиите в Германия.

Факт е, че производителите на автомобили са планирали да спрат да продават малки коли преди края на десетилетието, тъй като новите лимити на емисиите щяха да повишат цената им до такава степен, че да ги направят нерентабилни. Решението на ЕС за Евро 7 променя сценария, тъй като така задвижваните с бензин градски автомобили и ванове ще могат да останат на пазара за по-дълго време.


електромобили


При това положение навлизането на алтернативни превозни средства с нулеви вредни емисии в сегменти А и B не е толкова спешно. И водещите производители променят плановете си в тази посока. Volkswagen, например, реши да отложи производството на ID.2 за май 2026 г., след като първоначално то трябваше да започне през 2025 г.

Причината е проста - сегашното Polo се продава в Германия за 22 000 евро (във Франция то струва 21 390 евро). Бъдещото ID.2 трябва да излезе на пазара за около 25 000 евро, което означава, че ще бъде с около 10% по-скъпо. Изправени пред подобна ситуация, във Volkswagen смятат, че могат да продължат да продават Polo и при Евро 7, като появата на ID.2 не е толкова спешна.


електромобили


И ако плановете на Volkswagen вече бяха разкрити, то не е ясно какво мислят останалите водещи производители като Stellantis и Renault. Към момента те твърдят, че ще се придържат към обявените планове. А това означава, че Stellantis след Citroen e-C3 ще пусне цялата серия от малки коли на ток от други марки в концерна.

На свой ред другият френски производител ще отговори с Renault 5, Renault 4 и Twingo, а Tesla се готви да започне производство на Model 2, чийто основен пазар ще бъде именно Европа.

0 от 500
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Е че умните отдавна ползват обществен транспорт.Метрото какво е ако не е обществен транспорт.В София обаче то още не е напълбо развито модерни трамваи също има само тук там
  • #3
    15 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 3 месеца )
    на Запад зора е да накарат хората да се откажат от колите и да ползват обществен транспорт... ама в БГ нямаме алтернатива.Ако най-накрая примерно влака София-Пловдив тръгне със 160км/ч и взима разстоянието за 1 час, дори и при цена 25лв в посока пак ще е по-изгодно и бързо от кола...ама мечти
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Клоуни, нямат изгода да продават евтини коли, това е истината а и какво очаквате от компания която обича да прави измами?
  • #1
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Вин ( преди 3 месеца )
    ПроизводителИТЕ, които се правят на тарикати, както се вижда е само един - VW! После пак ще вият на умряло, че били изостанали в развитието на ел. мобилността, както четохме в скорошно статии в сайта!