В последните няколко години европейското поделение на Ford изглежда като последна грижа за ръководителите в далечния Диърборн. С безмилостно ограничен развоен бюджет, Ford Europe бе принуден да се раздели с единия си емблематичен модел - Fiesta, и почти сигурно ще стори същото с Focus за моделна година 2025. На тяхно място ще дойдат електрически модели на двойно по-високи цени, които дори няма да са създадени от Ford, а само преопаковани платформи на Volkswagen.
Ford Escort RS Turbo от 1986. Снимки BaT
Но историята на европейския клон на компанията познава и други времена: когато Ford Europe бе главният двигател на иновациите за американския гигант, и когато отсам океана се създаваха някои от най-вълнуващите модели с овалното лого. Този Еscort RS Turbo от 1986, който се продава на търг в популярната платформа Bring A Trailer, е жив свидетел на онези времена. Четири дни преди края на търга, предложената цена е малко над 12,000 долара.
15 ключови факта за Ford Escort (ГАЛЕРИЯ):
Golf GTI вече е създал сегмента на хот хечовете, и инженерите на Ford също искат част от овациите в него. Докато предишните генерации на Escort имат специализирани рали версии, идеята е третото поколение да има върхов модел, достъпен за максимално широк кръг от хора. Първо се появява Escоrt XR3, с тунингован 1.6-литров мотор с двоен карбуратор Weber, подсилено окачване и разни дребни разлики в екстериорния дизайн. След това през октомври 1982 дебютира и версията с инжекцион - XR3i, а след това - и лимитираната версия RS 1600i, развиваща 115 коня.