В последните няколко години европейското поделение на Ford изглежда като последна грижа за ръководителите в далечния Диърборн. С безмилостно ограничен развоен бюджет, Ford Europe бе принуден да се раздели с единия си емблематичен модел - Fiesta, и почти сигурно ще стори същото с Focus за моделна година 2025. На тяхно място ще дойдат електрически модели на двойно по-високи цени, които дори няма да са създадени от Ford, а само преопаковани платформи на Volkswagen.
Ford Escort RS Turbo от 1986. Снимки BaT
Но историята на европейския клон на компанията познава и други времена: когато Ford Europe бе главният двигател на иновациите за американския гигант, и когато отсам океана се създаваха някои от най-вълнуващите модели с овалното лого. Този Еscort RS Turbo от 1986, който се продава на търг в популярната платформа Bring A Trailer, е жив свидетел на онези времена. Четири дни преди края на търга, предложената цена е малко над 12,000 долара.
15 ключови факта за Ford Escort (ГАЛЕРИЯ):
Инженерите на Ford са амбицирани да превърнат и този модел в рали страшилище. Още през 1980 е разработен е прототипът със задно предаване Ford Escort RS 1700T, в който 1.8-литровият двигател на Cosworth развива над 300 конски сили максимална мощност. Тестван е даже прототип с 2.4-литровия двигател на Hart от Формула 1. Но тук се намесва маркетинг отделът на Ford с аргумента, че Escort със задно предаване щял да изглежда като връщане в миналото. Така вместо 1700T, е създаден изцяло нов състезателен модел, наречен RS200. Но той няма нищо общо с обикновения Escort.