Мечтата на множество класически фенове на Mazda се сбъдна тази есен: компанията най-сетне възроди легендарния ванкелов двигател. Но не по начина, по който те очакваха: роторният агрегат се завръща като удължител на пробега в новата електрическа MX-30 R-EV . "Колела" разговаря с Тобиас Алберт, един от водещите инженери зад този проект.
8 въпроса за възродения ванкелов мотор на Mazda (ГАЛЕРИЯ):
Имате ли вече конкретни числа за ефективността на тази система?
- Все още не мога да ви кажа съвсем точни числа, но в сравнение с предишното поколение, ефективността на този двигател е повишена с 20 до 25 процента.
Искам да подчертая, че тази кола не е замислена постоянно да се задвижва от роторния двигател. Той е само удължител на пробега за моментите, когато батерията е разредена. Всеки клиент може сам да избере в какви съотношения да го ползва. Но намерението ни не е колата да се иползва непрекъснато с роторния двигател.
- Все още не мога да ви кажа съвсем точни числа, но в сравнение с предишното поколение, ефективността на този двигател е повишена с 20 до 25 процента.
Искам да подчертая, че тази кола не е замислена постоянно да се задвижва от роторния двигател. Той е само удължител на пробега за моментите, когато батерията е разредена. Всеки клиент може сам да избере в какви съотношения да го ползва. Но намерението ни не е колата да се иползва непрекъснато с роторния двигател.