80-те години на миналия век са десетилетие на големи иновации в автомобилната индустрия, с много нови модели, които в крайна сметка ще определят наследството на съответните марки до наши дни.
Ferrari представя F40 през 1987 г., който се превръща в един от най-емблематичните суперавтомобили в света, докато в другия край на автомобилния спектър Plymouth по същество изобретява популярния сегмент на миниваните с Voyager от 1984 г.
Идеята за задвижване на четирите колела също започва да става все по-масова през този период, като Audi Quattro от 1980 г. доказва колко ефективно може да бъде това, когато се използва в мощна кола.
Въпреки това, както всяко друго десетилетие, не всяка хубава кола от епохата се помни толкова добре. Има много проекти, еднократни и ограничени серии, които остават в неизвестност – дори ако в някои случаи са също толкова новаторски, колкото най-големите икони на десетилетието. Тук връщаме поглед назад към 15 от тези страхотни, но забравени коли.
15 страхотни коли от 80-те години, за които никой не се сеща (ГАЛЕРИЯ):
Необичайният тунинг на суперавтомобили достига своя връх през 80-те години, когато богатите собственици са готови да плащат внушителни суми, за да притежават най-дивата или най-мощната кола. Един от най-екстремните примери за това е Koenig Ferrari Testarossa, който предлага 1000 конски сили чрез използването на Twin Turbo. Каросерията е преработена, за да изглежда по-близо до F40, а клиентите могат да избират произволен брой персонализации, за да направят колата по-лека, по-луксозна или и двете.
Въпреки това, точно толкова бързо колата изпада в немилост. До 90-те години се смята за смехотворно остаряла. Пуристите на Ferrari биха вирнали носа си пред такава кола, а творенията на Вили Кьониг са възприемани като мърляви и демоде от почти всички останали. През последните години обаче се наблюдава леко възраждане на популярността на Koenig Specials, въпреки че разцветът им несъмнено е отдавна отминал.