IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Къде са те сега: култовите коли от 80-те

От Fiesta до Peugeot 205 и от Nissan Micra до Fiat Panda, какво се случи с героите от златната ера

За мнозина 80-те бяха златната ера на автомобилната индустрия - време на евтини и непретенциозни, но изключително забавни за каране коли. В България, разбира се, ги виждахме само на картинка, и то рядко. Но в крайна сметка, над десетилетие по-късно, легендарни модели като Peugeot 205, VW Golf II и Ford Fiesta най-после стигнаха и до нас. Някои от тях са тук и до ден-днешен.
     
       
Renault 5, Peugeot 205, VW Golf, 1985
Три култови машини от 80-те - лидерите в В-сегмента Renault 5 и Peugeot 205, и господарят на С-сегмента VW Golf. По това време радио касетофонът беше още допълнителна екстра. А сервоволанът и електрическите прозорци - истински лукс


Какво се случва обаче с наследниците им? Кои от емблематичните модели на 80-те оцеляха през превратностите на следващите десетилетия и все още са сред нас? Това е много уместен въпрос в седмицата, в която Ford окончателно ще сложи точка на производството на Fiesta. Нека видим какво се случва с останалите осемдесетарски герои.
   
   
Къде са те сега - кумирите от 80-те години (ГАЛЕРИЯ):


   
      

 

0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Интересното е, че виждам повече Голф 3 от колкото 2 и 4.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 9 месеца )
    Аз все още си карам Темрата, 2.0 бензин 4х4 170 кс. и не възнамерявам скоро да я сменям. Лошото е, че трудно се намират части за поддръжка, даже и втора употреба.
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 9 месеца )
    Срещат се най много пежо 205 и 405 тук там Рено 19 и Рено 5.Най внасяни бяха голф и кадет а ги няма никакви то даже голф 4 от 2000-те няма всичко е по моргите отдавна претопену
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 9 месеца )
    "Срещат се" и Траксион Авант и Форд Модел Т. Старателно поддържани от колекционери коли има всякакви. Не говоря за тях. Но всички тия коли бяха масово внасяни в България през 90-те, и сега от тях масово са оцелели само голфовете и кадетите. И тойоти и хонди, но те по начало бяха доста по-малко. Пежо 205, Рено 5, Фиат Уно, Форд Ескорт и Орион - имаше десетки хиляди, сега има една шепа. Другото е заминало
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Срещат се и Рено 5 и Ситроен 2ЦВ и доста други класики.Не пиши глупости и небивалици.
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    от тия легенди живи са само голфовете, и тук-там някой ръждясал, но още движещ се кадет. Всичко друго се разпадна и отиде за скрап
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Страхотни коли. Много по добри от сегашните.
  • #1
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Принципно е всяко нещо с времето си. Така и на тези прелести им е минало времето, особено някои оставиа дълбока следа Е сега едни красят музеи, други колекционерски колекции и гаражи. Но както и преди, така и днес, ако я видим на улицата, пак ще обърнем глава (е поне тези които знаят за какво ства дума или са израстнали с тях).