80-те години на миналия век са десетилетие на големи иновации в автомобилната индустрия, с много нови модели, които в крайна сметка ще определят наследството на съответните марки до наши дни.
Ferrari представя F40 през 1987 г., който се превръща в един от най-емблематичните суперавтомобили в света, докато в другия край на автомобилния спектър Plymouth по същество изобретява популярния сегмент на миниваните с Voyager от 1984 г.
Идеята за задвижване на четирите колела също започва да става все по-масова през този период, като Audi Quattro от 1980 г. доказва колко ефективно може да бъде това, когато се използва в мощна кола.
Въпреки това, както всяко друго десетилетие, не всяка хубава кола от епохата се помни толкова добре. Има много проекти, еднократни и ограничени серии, които остават в неизвестност – дори ако в някои случаи са също толкова новаторски, колкото най-големите икони на десетилетието. Тук връщаме поглед назад към 15 от тези страхотни, но забравени коли.
15 страхотни коли от 80-те години, за които никой не се сеща (ГАЛЕРИЯ):
Рали наследството на Toyota отстъпва може би само на Lancia, но японският производител се е сблъсквал с повече от няколко фалстарта по пътя си. Класически пример е 222D, рали автомобилът от Група S, който е проектиран да победи съперниците на марката до краен предел в разработката, само за да бъде спрян, преди изобщо да стигне до състезание.
След като правилата на Група S трябва да влязат в правилника за сезон 1987, Toyota решава да вземе преднина в състезанието и да разработи новата си кола няколко години по-рано. До 1985 г. тя е почти напълно завършена: силно модифицирана версия на MR2, със задвижване на четирите колела и уникален състезателен двигател.
Въпреки това, поредица от фатални инциденти с автомобили от Група B през сезон 1985 на WRC кара организаторите да предприемат драстични мерки като забранят не само всички коли от Група B след 1986 г., но и да отменят напълно предстоящата Група S. Вместо това по-малко мощните автомобили от Група А ще станат най-високото ниво за рали състезания. Тъй като вече е напреднала с разработката, Toyota не вижда как 222D ще може да отговори на новите правила.