IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel Ascona смесва европейски чар и американски черти от 80-те години

Това е автомобилът, който донесе задвижването на предните колела в семейната гама на марката

За феновете на по-старите европейски превозни средства, Opel Ascona не е нещо специално само по себе си, но в него има нещо повече, отколкото си мислите. Третото и последно поколение на модела, произведено между 1981 и 1988 г., помогна на германската марка в прехода ѝ към 90-те години на миналия век, когато автомобилите като цяло станаха по-сложни, удобни и заредени с технологии. Ascona C беше първият опит на Opel за сравнително достъпна, но голяма, добре оборудвана и практична кола, със задвижване на предните колела. Въпреки че никога не е бил продаван в САЩ, той имаше същите „кости“ – платформата J на GM – като Chevrolet Cavalier CL, Pontiac J2000 LE, Oldsmobile Firenza LX, Buick Skyhawk Limited и Cadillac Cimarron.

 
Opel Ascona

 

Защо обичаме тази кола?

Opel Ascona спечели репутацията си на обичана класика по няколко причини. Неговият елегантен и вечен дизайн, комфортното возене и отличното управление са сред основните фактори, които се наръсват от ентусиастите. Практичността, горивната ефективност и солидното качество на изработката на Ascona я правят идеален избор както за ежедневно пътуване, така и за дълги маршрути. Моделът доказа, че GM може да проектира, разработва и произвежда евтини автомобили от среден клас с предно задвижване - нещо, което продължи да прави през следващите десетилетия в глобален мащаб.

Освен това, по-спортните варианти, като Ascona 400, станаха легендарни сред феновете на рали състезанията, благодарение на впечатляващото си представяне на пистите. Тази версия обаче беше част от гамата Ascona от второ поколение, с която Валтер Рьорл спечели титлата на Световния рали шампионат през 1982 г. при пилотите.

Кога се появява колата?

Третото поколение на Opel Ascona направи своя дебют през 1981 г., заменяйки второто поколение Ascona, което се произвеждаше от 1975 г. Тази нова итерация донесе няколко модерни актуализации, включително подобрена аеродинамика, подобрени функции за безопасност и по-усъвършенстван интериор. Това беше единствената Ascona от трите поколения, която се задвижваше от предните колела.
 
 
Opel Ascona
 
 

Къде се намира в гамата на марката?

Ascona заема важна позиция в гамата на компанията като средно голям семеен автомобил. Разположен между по-малкия Kadett и по-големите модели Rekord и Senator, Ascona се погрижи за потребителите, търсещи баланс между размер, практичност и производителност. Това стратегическо разположение позволи на Ascona да отговори на нуждите на широк кръг клиенти, от семейства до хора, които търсят стилен и удобен ежедневен автомобил.

През 1982 г. Ascona бе изпреварена с малко от Renault 9 като европейски автомобил на годината. По онова време моделът постави стандартите за представяне в своя сегмент с максимална скорост от 105 мили в час, когато е оборудван с 1.6- литров двигател. Това беше доста над максималната скорост от 168 км/ч със своя 2-литров двигател Ford Cortina, един от основните конкуренти на Ascona.

Какви двигатели имаше?

Моделът от трето поколение предлага разнообразие от опции за двигатели, вариращи от икономични четирицилиндрови агрегати до по-мощни двигатели, подходящи за по-спортните модели Ascona. В списъка с двигатели вклизат 1,3-литрови, 1,6-литрови и 2,0-литрови четириредови агрегати. Ascona също така се превърна в един от първите масови автомобили на Opel, които разполагат с 1,6-литров атмосферен двигател с компресионно запалване с мощност 55 конски сили. Предлагат се четири- и петстепенни ръчни трансмисии, както и тристепенна автоматична в зависимост от двигателя.

Добре ли се продава?

С около 1,7 милиона продажби, третото поколение Ascona беше един от най-продаваните модели на Opel по това време. През 1988 г. автомобилният производител спря модела и го замени с Vectra. През трите поколения Ascona е реализирала повече от 3,9 милиона продажби. Една версия на автомобила остава в производство в Бразилия до 1996 г. с основен фейслифт през 1990 г. 

Във Великобритания Ascona беше известен като Vauxhall Cavalier и беше доста популярен, превръщайки се в най-продаваната кола в страната през 1984 г. и 1985 г. В рамките на седемгодишен производствен цикъл, моделът регистрира повече от 700 000 продажби в Обединеното кралство.
 
 

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Красимир ( преди 5 месеца )
    Преди 25 години имах 1.8 пълна инжекция с автоматична скоростна кутия. Уникален автомобил, вървеше и харчеше само бензин. Следващия Опел , който си взех ми беше последен... оказа се, че харчи по литър масло на 1000 километра... И от 20 години насам карам всичко друго, но не и Опел...
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 5 месеца )
    Ръждив ***
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 5 месеца )
    Това беше първия западен автомобил който карах, 1.6s 90 коня с 4 степенна кутия, седан. През 2002 биелата проби блока точно на щампата GM.
  • #4
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Щирлиц ( преди 5 месеца )
    Много комфортен автомобил,но ръждата му беше пръв приятел.
  • #3
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    в тия опели колко съученички си загубиха девствеността не е истина ! обаче проблема на съученичките ми е сега ! дали тези лелки ( към момента са такива) се возят в опелите или във Ферари. ... или май се возят в ръждави рена ... пълна мистерия ..
  • #2
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Пак не сте осведомени, има и 1.8 двигател - 125 конски сили, с пълна инжекция. За времето си това е страхотен двигател, по-късно се слага на Астра, така нареченото малко GSI.
  • #1
    14 rate up comment 0 rate down comment
    11Г56 ( преди 5 месеца )
    Какво значи четириредов агрегат? Просветете ме , моля.