IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай е новият световен лидер по износ на автомобили

След дълги години на върха Япония отстъпи първото място

Китай може да се счита за новия световен лидер в износа на автомобили. Според предварителните оценки на Китайската асоциация на производителите на автомобили от януари до ноември 2023 г. Китай е изнесъл 4,41 милиона коли - с 58,4% повече от същия период на миналата година, съобщава японското издание Nikkei Asia.


Китайски коли


Така Китай осезаемо изпреварва дългогодишния лидер Япония, която успя да достави зад граница 3,99 милиона коли за 11 месеца. Очаква се декември да увеличи преднината още повече, като експерти прогнозират, че Япония ще завърши годината с 4,3 млн изнесени в чужбина автомобили, което по-малко от резултата на Китай за първите 11 месеца.

През последните години именно Япония беше най-големият износител на автомобили в света, като само веднъж загуби първото място - през 2016 г., когато отстъпи на Германия.

Според Nikkei Asia значително роля за увеличение износ на Китай е изиграла Русия, където за първите 11 месеца от годината са внесени 730 000 китайски коли. Това е 7 пъти повече от 2022 г. Пазарът в Мексико също допринася за успеха на Китай, като в страната през тази година са внесени 330 000 автомобила през 2023 г. (+71% спрямо 2022 г. ).

Присъствието на китайските автомобили и на други световни пазари. Неговите електромобили стават все по-популярни в Европа и САЩ, както и в Югоизточна Азия. Така през годината обемът на износа на „зелени“ превозни средства от Китай за Тайланд се е удвоил.

В самия Китай продажбите също растат. През ноември китайците са купили 2,9 милиона нови коли, повече от една трета от целия световен пазар.

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 месеца )
    МитЕ, Китай нямаше да продава нищо ако не беше "зелената" истерия! Партията щеше да си остане с решението. Китайските технологии ги привнесоха в китай от запада така че си е абсолютно ритуално самоубийство и тепърва ще видите размерите на глупостта!
  • #9
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    Бустерчо, Китай е съвсем естествено да измести Япония - все пак имат 10 пъти по-голямо население, въпреки че са все още по-назад технологично. Но най-силно пукащият се балон ще бъде Тесла, чиито собствени батерии са по-зле от тези на Панасоник отпреди 10 години.
  • #8
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    До 6: Абсолютно си прав. Електрификацията ще се случи по естествен път, но когато технолгиите позволят батериите да издържат по 30 години и 5000 цикъла, с двойна енергийна плътност на сегашната. Европейците наместо в регулации, да бяха инвестирали в технологии и развойна дейност, и то преди 30 години. Японците, а вече и корейците и китайците ги отнесоха технологично.
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "Може би ел ще се наложи като по-добра технология... някога. Но това не трябва да става с Решение на ЦК на Партията! " Това решение беше взето от китайската партия, а Европа далновидно започна да играе по тяхната ***, но изостана. Но ако Европа е леко изостанала Япония тотално закъсня както се вижда от статията. Както виждаш китайците продават най-много на японските пазари, на които Европа няма много големи шансове. Прогнозите ми се сбъдват и процеса е необратим. Китай измества Япония!
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 месеца )
    До 3ти: Европа трябваше да върви по пътя на ЕВОЛЮЦИЯТА, не на революцията. Може би ел ще се наложи като по-добра технология... някога. Но това не трябва да става с Решение на ЦК на Партията! Европайската щуротия доведе до бум на китайското производство, въпреки, че Китай почти не продава в Европа. Зелените дивотии са неустойчиви, и европа "аутсорсна" всички мръсни технологии за да и е лъскав и зелен имиджа - е безплатен обяд няма! 1ви урок във всеки икономически учебник. Сметката им дойде!
  • #5
    4 rate up comment 6 rate down comment
    JJIvanov Douser ( преди 4 месеца )
    ДА СЕ ЗАБРАНИ ПРОИЗВОДСТВОТО НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ. ЕДин електромобил ТЕСЛА е до 1 000 000 по вреден от едн стар автомобил на бензин и газ с доказано безвредни жълти фарове без холограми.ИСключително вредни са скенери LED,XEnon,HALOGEN,LAZEr монтирани вместо доказано безвредни фарове.ТЕжки увреждания на насят и тъч скреен екрани.ОПАсните автомобили с включени скенери се следят от природата за ликвидация.обемно..Всички автомобили с холограми на предни стъкла се следят от масови убиици.
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    Какво пък е станало 2016 че Германия е изпреварила Япония? Това е точно след дизелгейт, старанно ми звучи..
  • #3
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До Тинтири ( преди 4 месеца )
    Според теб Европа не е трябвало да тръгва по пътя на електрификация, а да си върви по пътя на ДВГ с или без хибриди. Но и там европейските производители скоро няма да бъдат конглокентни на китайските. Не могат да се сравняват нито като цена, нито като производителност, нито скорост за разработване на нов модел, а скоро и като качество. А относно електрификацията - никой не може да спре гората да се разлиства. Някои от старите компании ще глътнат вода. Не защото започнаха, а защото закъсняха.
  • #2
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 месеца )
    Светът е пълен с остатъците на империи, които са се мислели за вечни... скоро към тях ще се присъедини и Европейската! Глупостта убива, а в Европа нивата са вече токсични!
  • #1
    6 rate up comment 6 rate down comment
    край ( преди 4 месеца )
    Амапне може да бъде. Коолите са мерцедес и всички останали. Ама голфа бяга най много и харчи най-малко. Българачето си живее в 20век.