Двайсет години производство не е никак малко за автомобилен модел - но на Запад. В особените условия на съветското и руското автомобилно производство, две десетилетия са съвсем скромен период - нека само напомним, че Лада Нива се прави вече 45 години без особено драматични промени, а УАЗ 452 - прословутата "буханка" - се произвежда без прекъсване от 1966 насам, тоест 57 години.
На този фон животът на ГАЗ-69, започнал през 1953 и приключил през 1973, изглежда наистина кратък. Но истината е, че тази машина е оставила трайна следа в съзнанието на много хора не само в бившите съветски републики, но и в България, Германия, Индия, Сирия, дори Исландия. Първата бройка от този автомобил излиза от завода на 25 август 1953, но истинското серийно производство започва чак през декември - преди точно 70 години. В чест на юбилея нека си припомним историята на един от най-проходимите леки автомобили на някогашния соцлагер.
17 ключови факта за ГАЗ-69 (ГАЛЕРИЯ):
Най-съществената разлика между стария 67Б и ГАЗ-69 е, че по-новата машина използва не допотопния мотор от камиона ГАЗ-ММ, а по-модерния двигател от ГАЗ-Победа. Това намалява осезаемо въртящия момент, но поръчката от армията е за универсален автомобил, а не за всъдеход. В изпитанията ГАЗ-69 дава разход от 10.9 литра на 100 км, докато старият ГАЗ-67 гори 14 на сто.
Двигателят развива 55 конски сили мощност. Добавен е маслен радиатор и вентилатор. Максималната скорост достига 90 километра в час.