IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Когато Ford искаше да направи автомобил с ядрено задвижване

Nucleon трябваше да изминава 8000 км без зареждане, но си остана единствено макетен модел

През 50-те години на миналия век автомобилният дизайн в Америка беше силно повлиян от ерата на реактивните самолети. Хората бяха луди по тях, но но това беше и епоха, в която ядрената енергия се развиваше с бързи темпове. Какво би се случило, ако нейното влияние се разпростре в автомобилния свят?


Ford Nucleon


Концернът Ford се опита да даде отговор на този въпрос с любопитната концепция, наречена Nucleon. Всъщност това беше просто виждане за дизайна и конструкцията на бъдещите превозни средства, задвижвани с ядрена енергия. Кръглото нещо в „леглото" на Nucleon е енергийната капсула, съдържаща невзрачно атомно ядро.

Освен това, елегантният дизайн има прибиращи се брони за по-добра аеродинамична ефективност. Купето разполага с електронни системи за климатичен контрол. Според информация, публикувана от Ford, пробегът на Nucleon е 5000 мили (8000 км), преди да се наложи презареждане.


Ford Nucleon


Всичко това, разбира се, е чисто спекулативно. Този проект си остава експеримент с дизайн в мащаб 3:8, така че дори не се стига до прототип, който да се задвижва от ядрен реактор. Производителят посочва, че това е виждането му за бъдещето, когато реакторите ще бъдат достатъчно малки, за да се поберат в кола. Този момент обаче все още не е настъпил.

Любопитно е, че визията на Ford за бъдещето не е чак толкова различно. В съобщението за пресата се посочва, че един ден станциите за зареждане ще заменят бензиностанциите и това се случва сега, когато развитието на електрически превозни средства се разширява.


Ford Nucleon


Ford също така описва Nucleon като „имат електронни устройства отпред и отзад, за да предупреждават пътниците за намиращи се наблизо превозни средства“. Днес подобни системи за подпомагане на водача са често срещани в новите превозни средства, дори служат като стандартно оборудване за някои модели.

0 от 500