Рекламата за автомобили се е променила доста през историята. Днес производителите ни бомбардират с реклами, които често предпочитаме да игнорираме, но една реклама на Honda от преди 20 години прави точно обратното. Тя доказва, че опитите да ви бъде продаден някакъв продукт заслужават признание.
Ново видео в YouTube разкрива любопитни подробности за рекламата на Honda Cog от 2003 г., която предизвика фурор още при при първото си излъчване. Тя е насочена към три пазара - Великобритания, Швеция и Австралия, но интернет я прави широко достъпна за гледане. Сега се оказва, че на нея е посветен и кратък документален филм, показващ какво се случва зад кулисите.
Самият подход на Honda е доста интересен. Във Великобритания, например, рекламата се излъчва по Sky в съкратен вариант с продължителност 30 секунди. На зрителите е предложено да изберат пълната версия и да поискат DVD за новото, седмо поколение на Honda Accord, на което е посветена рекламата. Това се оказва успешен ход, тъй като над 10 000 души се регистрират, за да получат брошурата и DVD.
Самото създаване на рекламата е отнело повече от 7 месеца, като 4 от тях са посветени на разработката и на тестване. Авторите са срещнали доста проблеми с температурата и вятъра по време на заснемането, така че е трябвало да променят мястото, на което се провеждат снимките. Видеото също е необичайно дълга, което също поражда трудности при заснемането и се налага някои части да бъдат изрязани.
Най-интересното е, че всичко, което се случва, е заснето бе използването на допълнителни специални ефекти, за които се използва компютър. Магическите колела, рампата с допълнителни тежести и дори „ходещите чистачки“ са истински.
Продуцент на рекламата е агенцията Wieden & Kennedy, която стои и зад легендарния слоган на Nike - „Just Do It“. Тя представя идеята си на Honda през 2002 г., като получава 1 млн британски лири, за да я завърши. След излъчването на рекламата през 2003 г. уебсайтът на Honda във Великобритания отчита най-големия трафик за един ден в своята история.