Подразделението на Toyota Motor Corp. за производство на малки автомобили - Daihatsu Motor, ще компенсира 423 местни доставчици, с които е имало преки бизнес отношения, след като фабрики му в Япония преустановиха по-рано този месец работа поради скандал с тестовете за безопасност.
Daihatsu спря производството до края на следящия месец, след като разследване установи, че 64 модела на компанията не отговарят на актуалните стандарти за безопасност. Сега компанията обмисля плащането на компенсации на доставчиците въз основа на минали бизнес обеми и работи върху оценка на въздействието на прекъсванията относно своята мрежа от доставчици, изтъква говорител на Daihatsu.
Производителят обяви миналата сряда, че е спряло доставките на всички свои превозни средства, включително на такива, продавани под марката на Toyota.
Daihatsu ще работи с основните си доставчици, за да се справи с последиците от скандала и може също така да помогне на по-малките подизпълнители, които не получават компенсация, за достъп до средства от министерството на индустрията, добавя говорителят.
Отвъдграничната дейност на Daihatsu се фокусира силно върху Югоизточна Азия. Компанията е успяла да възобнови производството на автомобили за марката Perodua в два завода, съвместно управлявани с едноименния малайзийски автомобилен производител, след като получи регулаторно разрешение, изтъква говорителят.
Daihatsu, която е изцяло собственост на Toyota Motor, съобщи миналата седмица, че е възобновила доставките в петък от своя филиал в Индонезия - PT Astra Daihatsu Motor.