IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota вкарва над милион коли в сервиза и моли хората да не сядат до шофьора

Сервизната акция е за автомобили от цял свят, като ще засегне и няколко модела на Lexus

Toyota Motor обяви началото на мащабна кампания за изтегляне, която ще засегне 1,2 млн автомобила от марките Toyota и Lexus по цял свят. Причината е неизправност на електронния блок на въздушната възглавница за пътника отпред.


Toyota


Сервизната акция се отнася автомобили Toyota и Lexus, произведени от 2020 до 2022 г. Има съмнения за проблеми с въздушните възглавници предимно в хибридните модели на Toyota - Avalon, Camry, Corolla, RAV4, Highlander и Sienna, както и някои Lexus ES250, ES300H и RX350. По-голямата част от автомобилите - около 1 милион броя, са продадени в САЩ.

Експертите са установили, че късо съединение в тези автомобили може да повлияе на сензора на Occupant Classification System (OCS), съобщава Reuters. Този сензор разпознава кой точно е на предната пътническа седалка - възрастен или дете в столче. В зависимост от това, в случай на инцидент, системата взема решение за работата на въздушната възглавница. Тя обаче работи само за защита на възрастните пътници.

Конфликтът между вътрешните компоненти може да наруши OCS сензора, което води до неточна оценка на размера на човека, намиращ се на предната седалка. В случай на инцидент системата може погрешно да приеме, че има дете на предната седалка и да не активира еърбега. Затова и Toyota Motor помоли собствениците на засегнатите превозни средства засега да не използват предната пътническа седалка.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 11 месеца )
    MythBuster, мислех си тези дни като излезе тази новина за окачването на Тесла - този човек вместо да хвърля толкоз пари за Cybertruck, ако беше решил проблемите с окачването, дали нямаше да е по-добро решение. макар че ако не го глобят с нещо от рода на 50-60 милиарда, надали ще има значение за него някаква мижава глоба.
  • #9
    1 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Луд, колко пъти? Един ли сто ли? Никой никога не е твърдял, че автомобилите на Тесла са качествени. Техните качества не са в детайлите, а са в техническите характеристики на задвижващата част.Така ще е в следващите 5 години, докато търсенето е повече от предлагането. Ще се набляга на количество, а не на качество.Който е очаквал нещо различно, е просто един мечтател утопист.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ahahaha ( преди 1 година )
    Ohohoho!
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    А, MyhtBuster, какво стана с другата фирма? Май много са лъгали и са искали да е сметка на клиентите да правят замяна, а? Аааааа, упс, другата фирма може да напише няколко реда код и да смени полуоски, падащи колелета, да добави дискове за спирачките... и т.н., и т.н. Ама как да стане, когато на собственика му мрякора е Лъжлив Илон?! Хахаха... Аааа, другата фирма не може да заменя полуоско по въздиха и са викали хиляди (в техния случай навярно 90% от всичко произведено въобще) в сервизите... Хах
  • #6
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Едно от най-комичните неща на света е да гледаш как японец се опитва да проумее сложна технология.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 1 година )
    Предложи на моя приятел MythBuster.
  • #4
    3 rate up comment 10 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    А това копче което те мързи да завъртиш, дали може да определи теглото на пътника, за да знае точно как да манипулира airbag-а при нужда?
  • #3
    13 rate up comment 14 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма нищо, за ден-два айтитата на toyota ще напишат няколко реда код, които да направят измерването на сензора по-точно, а до края на седмицата всичките милиони автомобили ще са ремонтирани. Упс.... Това се отнасяше за една друга изостанала фирма, която няма толкова сервизи като toyota. Toyota ще се справи по-бързо и по-успешно защото има много сервизи, сервизни работници и много години опит. Затова произвежда най-надеждните и качествени автомобили в света, които никога нямат проблеми.
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Защото ставаме все по-мързеливи, все по-лошо управляваме автомобилите си и ако няма такива нови екстри, как да те накарат да си смениш автомобила. :)
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Затова с ключа въртиш и изключваш еърбега, защо трябва да има сензор