IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Окончателно: Най-големият китайски завод за електромобили ще е в Унгария

Правителството на Орбан успя да привлече BYD в конкуренция с Германия и Франция

Преди десетилетие мнозина твърдяха, че България може да бъде плацдармът за предстоящото нашествие на китайски автомобили в Европа. Но заводът на Great Wall в Баховица отдавна вече не работи, а навръх Бъдни вечер официално бе потвърдено, че европейската фабрика на BYD ще бъде в Унгария. Най-големият производител на електромобили в света ще я построи в югоизточния град Сегед, близо до границата с Румъния, уточнява Bloomberg. Унгария спечели надпреварата за китайския завод въпреки усиленото ухажване на BYD от държави като Германия и Франция.
  
   
BYD Atto 3
BYD Atto 3 има потенциала да стане най-продаваният електрически модел в Европа. Само през ноември и само на четири пазара, от него са пласирани 11,000 бройки по данни на DataForce
   
    
От BYD също потвърдиха новината, за която се подозираше от седмици. Компанията, в която акционер е и Уорън Бъфет, ще произвежда в Унгария чисти електромобили и плъг-ин хибриди, като амбицията й е да измести Tesla от първото място в електрическия сегмент на Стария континент. Целта е 10% пазарен дял в Европа до края на това десетилетие. В момента единствено Volkswagen има по-голям.

BYD в момента е представена само на няколко пазара в Европа, но въпреки това продаде 13,000 автомобила през ноември по данни на DataForce. Огромната част от тях - над 11,000 - се падат на електрическия Atto 3.
   
  
BYD, Комаром
BYD вече има един завод в Унгария - за производство на автобуси в Комаром. Първоначално китайските искаха да построят тази фабрика в Брезник. Контактът с българските власти, вместо да ги окуражи, ги разубеди
  
    
Заводът в Сегед ще има първоначален капацитет от 200,000 автомобила годишно. Все още нито BYD, нито унгарското правителство са коментирали планираната дата на откриване, както и финансовите детайли по сделката. Външният министър Петер Сиярто потвърди, че Унгария ще предостави държавни субсидии за завода, но изчаква одобрението на Европейската комисия.

BYD вече има един завод в Унгария в град Комаром, където се правят електрически автобуси (и който първоначално трябваше да бъде в българския град Брезник). В Унгария функционират също европейският завод на Suzuki, както и заводи на Mercedes и Audi, а BMW строи най-модерната си фабрика край Дебрецен.
  
  
 

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    До 3.Мити4ен,вече с Ник Гост ли ще си налагаш опорките?
  • #3
    6 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    По добро от дизела няма. Казвам ви го да си знаете и да не се заблуждавате. Тойота преди няколко дена дори обяви че се отказва от плановете си да прави чисто електрически коли и ще продължи да си произвежда стандартни автомобили и хибриди както досега. Знаят че в следващите няколко години се задава смяна по върховете на политическата система. Особено в ЕС зелените дето окупираха властта навсякъде ще бъдат изхвърлени и заменени от националистически правителства. Зелената сделка ще бъде отменена.
  • #2
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Itso ( преди 10 месеца )
    Ще ядат бахура с унгарците, същите безотговорни пияндета като ***. Имах Сузуки Витара, сглобявано в Унгария, задната врата беше крива и не прилепваше добре при затваряне, чуваше се шум от пътя при завиване надясно защото купето се осукваше и задната врата зейваше в единия ъгъл. Трябваше да се тряска със сила при затваряне за да се задейства ключалката. Брах голям срам с тази кола.
  • #1
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Факт ( преди 10 месеца )
    Лоша инвестиция.Пазарът покязва спад в покупката на електрически возила.Незареждаемият хибрид се доказа като най адекватната технология за момента осигуряващ намален разход на по евтиният бензин плюс системата за регенерация на енергията при спиране Керс направи хибрида по добра алтернатива на дизела и взе продажбите му а електричките се оказаха прекалено скъпи и с малък пробег плюс баено зареждане и липса на инфраструктура за зареждане.