IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо BMW предпочете Унгария за новия си завод?

Нийл Фиорентинос, президент на BMW Group за Централна и Югоизточна Европа, пред "КОЛЕЛА"

Какво е необходимо на България, за да привлече голям автомобилен завод? Ще дочакаме ли модерните схеми за споделяне на автомобили да стъпят и у нас? КОЛЕЛА зададе тези въпроси на Нийл Фиорентинос, новия президент на BMW Group за Централна и Югоизточна Европа, по време на автосалона в Женева.
 


Г-н Фиорентинос, кои бяха най-добре представящите се пазари във вашия регион през изминалата година?
- Определението "най-добри пазари" винаги зависи от това според какво ги измерваш. Като чисти обеми най-големият ни пазар в региона си остава Австрия, но вече с малка разлика пред Полша. Имаме обаче и някои уникални и много интересни развития на други места. Ако вземем българския пазар например, там през последната година забелязахме съвсем нов фокус върху електрическата мобилност. Мисля, че тази тенденция ще се развие и навсякъде другаде в Централна и Източна Европа.

Нийл Фиорентинос, BMW

Нийл Фиорентинос е роден в ЮАР. Преди да стане президент на BMW Group за Централна и Югоизточна Европа, е ръководил поделенията на компанията в Холандия и за Азия (без Китай)

BMW и Daimler съвсем наскоро обединиха поделенията си за наемане и споделяне на автомобили, зареждане на електромобили и други мобилни услуги. Тези неща са много популярни на някои пазари от вашия регион, в Австрия например, но почти липсват на други. Какво трябва да стане, за да предложите услуга като DriveNow в България например? Колко зрял трябва да е един пазар за целта?
- Не съм сигурен, че става дума за зрялост. По-скоро тук опираме до нуждите на клиента. Ако разгледате DriveNow и другите схеми за споделяне на автомобили, те са явно насочени към мегалополиите, с цел да се намали екологичният отпечатък на автомобила и да се улесни ежедневието им. Питате какво е нужно? Нека кажем така: добри работни взаимоотношения с местните власти, може би и някакво насърчение от правителството за такъв тип начинания в бъдеще. Ако тези неща са налице, можем да предложим DriveNow навсякъде в Източна Европа.

BMW DriveNow

DriveNow, схемата на BMW за споделяне и наемане на автомобили, стартира в Мюнхен през 2011 и вече обхваща над дузина големи градове, включително Берлин, Лондон, Виена, Милано, Лисабон, Брюксел, Сиатъл, Вашингтон и Ню Йорк

Главният изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер казва, че в бъдеще тази компания ще е не производител на автомобили, а доставчик на мобилни услуги. Доколко сте готови обаче да продавате такива услуги на пазари като нашите?
- Това е на практика главното ни занимание в момента. Разширяваме бизнеса си от производство на автомобили към  услуги. Нека ви дам пример: на някои от източноевропейските си пазари се стремим да разширим финансовите си услуги, в области като лизинга и оперативния лизинг например. Това ще се развива все повече в следващите години.

BMW i3s

През 2018 българските дилъри на BMW успяха да пласират над 60 автомобила с електрическо задвижване - доста над очакванията на компанията

Страните в региона, за който отговаряте, са много различни една от друга, даже понякога напълно противоположни. Възможно ли е да съществува единна стратегия за такива пазари?
- Мисля, че BMW има цялостна и ясна стратегия - Strategy Next. Тя е фокусирана върху така наречените "четири аса": автономно управление, свързаност, електрическо задвижване и мобилни услуги. Нашата задача в региона е да вземем тази стратегия и да видим кое от нея на кой пазар е приложимо. И кога ще е подходящият момент да се приложи.

BMW завод

Групата BMW избра унгарския град Дебрецен за построяването на новия си завод. Инвестицията надхвърля 1 милиард евро и ще открие пряко над 1000 нови работни места. Капацитетът на завода като начало ще е 150 000 автомобила годишно

България има голямо желание, поне на думи, да привлече на своя територия крайно производство на автомобили. Кои са основните фактори, които един производител взема предвид при вземането на подобни решения?
- Има няколко важни съображения. Едното е инфраструктурата от поддоставчици - до какво има достъп на този пазар. Ние в BMW сега разработваме нов завод в Дебрецен, в Унгария. Знаем, че конкурентите ни вече са там, значи има и изградена верига от доставки. По-нататък идват пътната инфраструктура и логистиката. Мисля, че това са основните фактори, когато решаваш къде да построиш завод.

Нийл Фиорентинос, BMW


На финала, какви са очакванията ви през следващите няколко години - и от региона, и от българския пазар в часност?
- Нека започнем от България. Миналата година беше фантастична за нас, година на рекордни продажби. През тази ще лансираме на пазара някои продукти, които ще са особено популярни в нашия регион - като Х7, новата Серия 7, дори Серия 8. Освен това ще предложим няколко нови плъг-ин хибрида. Така че имаме подходящите продукти, за да продължим да надграждаме върху една солидна основа. В същото време ще следим внимателно изискванията на клиентите, защото, както казахте, те се различават значително от страна до страна. Трябва да приспособим предложенията си според това, за да предложим мобилността и услугите, които клиентите ни искат. Това е основната ни задача.

 

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Защото ... ( преди 1 месец )
    Защо BMW предпочете Унгария за новия си завод? Щото там е Виктор Орбан, който държи и защитава унгарската нация! А в БГ-то е наш Боко с "матриала" ...
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Те само като ни видят 5 годишната магистрала на вълни с ограничение 90км.ч и бързо ще си оберът крушите.
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Докато ГРОБаджийската шайка ни управлява не само няма да идват инвеститори, но и тези, които са вече тук си отиват, което е факт и може да се провери от всеки. Имаме едно фенче на ГРОБаджиите във форума и дори и то може да си признае, че инвестициите, които са направени до този момент намаляват, защото фирмите напускат блатото сътворено от Тиквонии, Цецо-наглецо и сие! Просто тези хора ни върнаха в 1-ви клас и сега всеки бяга от нас!
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Вечния кмет ( преди 2 месеца )
    Щот по-йевтино
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
  • #1
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Интересното е, че са готови да платят почти двойните цени на труда в Унгария спрямо България, и да се борят с недостига на работна ръка, който там е по-остър дори от тук, само и само да имат предсказуемост и гарантирана правна защита на вложенията.