Лоренцо Рамачоти не прилича на автомобилен дизайнер. Поне не на тези, които разпознаваме през последните години. Без черно яке, без квадратни очила, без позиционирани препратки към линиите на автомобила.
Рамачоти, с широкия си костюм и очила тип „Хари Потър“, изглежда по-скоро като учител по география, отколкото като Стив Джобс, и говори със самоиронизираща яснота, неподобаваща на един от най-уважаваните автомобилни дизайнери.
Но без Лоренцо нашият автомобилен пейзаж би изглеждал много, много по-скучен. Рамачоти започва кариерата си в Pininfarina през 1973 и остава в дизайнерската къща повече от 30 години, като неин директор по дизайна през последните две десетилетия. По това време той е отговорен за изработката на някои от най-красивите автомобили от последните години, включително Ferrari 456, 550 и Enzo, заедно с концепцията Maserati Birdcage и Peugeot 406 Coupe.
8 от най-интересните коли на Лоренцо Рамачоти (ГАЛЕРИЯ)
Добре дошли в съвременния свят на дизайна, където марката и „семейното лице“ са всичко. За добро или за лошо, не може да се отрече, че когато сте зад гърба си на разстояние от 20 см от Audi, знаете, че това е Audi. Дори и така, дали след 50 години привържениците на конвенционални модели наистина ще въздишат по A7 по начина, по който въздишаме днес за Ferrari 250 California или Jaguar E-type? Не е ли странно, че въпреки голямото увеличение на изчислителната мощност и производствените техники, дизайнерите днес се затрудняват да създадат толкова красиви коли, колкото онези прости, елегантни следвоенни класики?