Лоренцо Рамачоти не прилича на автомобилен дизайнер. Поне не на тези, които разпознаваме през последните години. Без черно яке, без квадратни очила, без позиционирани препратки към линиите на автомобила.
Рамачоти, с широкия си костюм и очила тип „Хари Потър“, изглежда по-скоро като учител по география, отколкото като Стив Джобс, и говори със самоиронизираща яснота, неподобаваща на един от най-уважаваните автомобилни дизайнери.
Но без Лоренцо нашият автомобилен пейзаж би изглеждал много, много по-скучен. Рамачоти започва кариерата си в Pininfarina през 1973 и остава в дизайнерската къща повече от 30 години, като неин директор по дизайна през последните две десетилетия. По това време той е отговорен за изработката на някои от най-красивите автомобили от последните години, включително Ferrari 456, 550 и Enzo, заедно с концепцията Maserati Birdcage и Peugeot 406 Coupe.
8 от най-интересните коли на Лоренцо Рамачоти (ГАЛЕРИЯ)
След като загърбва Pininfarina през 2005, Рамачоти е принуден да отложи пенсионирането си, за да оглави глобалния дизайн на Fiat-Chrysler, където ръководи работата по Maserati GT и Alfa 4C.
Почти патологично скромен, Рамачоти не обича да се спира на бляскавата си автобиография или да се наслаждава на акцентите в кариерата („Бях отговорен за 30 производствени автомобила и 25 концепции. Повечето от тях, според мен, не бяха лоши“, той вдига рамене с досадна скромност).