IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Скандал: Tesla от години криела за дефектни части и обвинявала клиентите

Откачащи се колела, пропадащо окачване, блокирали волани: разследване на Reuters разкрива шокиращия мащаб на проблемите

Ръководителите на Tesla с години са обвинявали клиентите за повреди, за които отлично са знаели, че са по вина на нискокачествени и дефектни компоненти, разкри мащабно разследване на агенция Reuters. Става дума за шокиращо масови явления като откачащи се в движение колела, чупещи се оси при ускорение и разпадащо се окачване при автомобили с нищожен пробег.
   
    
Tesla, окачване, паднало колело
В сервизния доклад на Tesla за този автомобил пише, че колелото се откачило без външна причина при скорост почти 100 км/ч, твърди Reuters
     
         
Шрейанш Джаин от Кеймбридж във Великобритания си купил нова Model Y през март тази година. На другата сутрин, докато карал тригодишната си дъщеря на детска градина, при един завой в квартална уличка цялото предно окачване на автомобила рухнало. Колата била на едва 180 километра пробег. В сервиза на Tesla ремонтът отнел 40 часа труд и струвал еквивалента на 14,000 щатски долара. Компанията отказала да го покрие гаранционно, обвинявайки шофьора, че "преди това" е причинил повреди на окачването.

На базата на проучени документи от самата Tesla Reuters твърди, че "десетки хиляди" клиенти на компанията са имали подобно преживяване със сериозни повреди по окачването или кормилната уредба. Хроничните дефекти се простират поне 7 години назад във времето и засягат всички основни пазари на марката - в Европа, Северна Америка и Китай. Журналистите от агенцията са разговаряли и с десетки клиенти, както и с деветима бивши мениджъри в Tesla и сервизни техници.
  
     
Основните моменти от разследването на Reuters (ГАЛЕРИЯ):


  
    

 

0 от 500
  • #15
    15 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Всяко програмистче (тип code monkey), с мек говор и китки, което си е купило Теслата, защото е модерна, а не защото разбира и бъкел от коли, сега фанатично се кълне в нея. Така е по-лесно, отколкото да признае пред себе си грешката. Фанатиците във всяка област - и бензиновите, и електротабиланите, и прозападните, и проруските - са срам за еволюцията. Аман от ***, на които мозъкът им служи само за баланс
  • #14
    9 rate up comment 12 rate down comment
    q ( преди 4 месеца )
    Статийка след статийка, едните обаче си продават и строят нови заводи, а качествените гледат и закриват. Верните им "журналисти," които от години са на софрата, сега си заработват коледните бонуси. Същото четохме и за Епъл през няколко месеца, ама качествените и съвършенни Нокии отекаха в канала.
  • #13
    8 rate up comment 25 rate down comment
    PLAID ( преди 4 месеца )
    Най-добрата кола в света: Giga casting, Octovalve (най-добрата термосистема), най-сигурната в света на краштестове, с най-добрите клетки: 21700 и 4680, с най-добрия хардуер: fail-safe суперкомпютър, на който е инсталиран гениален софтуер (човекът е бил най-добрият програмист в Apple), управляващ всеки изпълнителен механизъм (спестени километри кабели и електронни модули), с най-добрите мотори и инвертори в света. Затова TESLA Y е най-продаваната кола в Европа и целия Свят изпреварвайки Корола.
  • #12
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това се нарича модерна търговия, новото нормално!
  • #11
    5 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Тинти, толкова добре те познавам че съм ти написал отговора преди да си си задал въпроса. Прочети първи коментар. И да лъжеш и да манипулираш какво съм казвал какво ще кажа, аз това го пиша от години и си държа на думите. Аз тебе ако те питам кога съм защитавал качеството на Тесла, все обясняваш че винаги го защитава но никога досега не си успял да намериш и един цитат за това. Интересно как защитавам Тесла като говоря за недостатъците и повече от тебе и то с факти!
  • #10
    5 rate up comment 11 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    До 7. Е като караш toyota от времето, когато беше mercedes и всички останали, какво очакваш? Когато е произведена твоята toyota, 99, 99999% от населението не са чували за Тесла и още по-голям процент включително аз, не са знаели кой е този Илон Мъск дори да са чували за Тесла. Говорим за автомобили от различни епохи. Времена когато автомобилите се проектираха от инженери, а не от счетоводители.
  • #9
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 месеца )
    Зомбираните пак ще скачат да защитават :D Мъскито и маййка им да убие пред тях пак ще кажат НЕ
  • #8
    27 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 4 месеца )
    Абе, кореноплод, хората имат факсимилета от цялата вътрешна кореспонденция на тия мошеници, даже тук са пуснати част от тях, всичко е заведено в съда, има интервюирани хора с имена. Ама фанатичния теслар не чете, той ВЯРВА. Всъщност, като ви гледам средния интелект, мисля, че Илон прави услуга на човечеството. Тия падащи колела и фалшив автопилот са си чисти еволюционни инструменти
  • #7
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Мити4ен,карам Корола втора употреба и досега не ми се е случвало да ми падне колело,да ми пропадане окачване,счупена полуоска или блокирал волан.
  • #6
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Качество Теслъ.