IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да разпознаете двигател, претърпял основен ремонт

Това може да ви бъде полезно при покупката на употребяван автомобил

Когато търсите употребяван автомобил, често можете да попаднете на модели с проблемни двигатели. Как обаче да разпознаете, че моторът на набелязаната кола е претърпял основен ремонт?


ремонт


Експерти припомнят, че ремонтът на двигателя може да бъде частичен или пълен. В първия случай могат да се сменят само отделни части, като уплътнение на главата на цилиндъра, бутални пръстени, маслени уплътнения или втулки на коляновия вал.

Пълният основен ремонт обикновено включва пробиване на цилиндрите и пълна подмяна на буталния възел, но това също така увеличава вероятността от сериозни проблеми в бъдеще. В същото време е трудно да се предвиди колко надеждно ще функционира двигателят след основен ремонт в дългосрочен план.

Един от най-честите показатели за основен ремонт на двигателя е напълно почистеното двигателно отделение. След това трябва да обърнете внимание на състоянието на уплътнителя в областта на свързване на главата на цилиндъра със самия блок - по време на основен ремонт фабричният уплътнител винаги се нанася равномерно, без увисване.

Друг признак за основен ремонт може да бъде повреда на болтовете, закрепващи главата на цилиндъра. Ако върху тях се виждат драскотини от инструмент, това е ясен знак за разглобяване на двигателя.

Освен това състоянието на мотора може да се оцени, като се погледне под пробката за източване на масло - появата на бяла емулсия под пробката може да означава периодично прегряване на двигателя или проникване на антифриз в маслото.

Друг важен признак за проблеми с двигателя са отработените газове, които имат синкав или синкав оттенък. Може също така да се вижда бял дим, което може да показва проблеми с уплътнението на главата и охлаждащата течност, навлизаща в цилиндрите.


0 от 500
  • #9
    36 rate up comment 3 rate down comment
    Николай ( преди 4 месеца )
    Освен един модел двигател за газ и уаз от 50 те години на миналия век не знам модел на който болтовете на главата да се виждат.
  • #8
    20 rate up comment 12 rate down comment
    За незнаещите ( преди 4 месеца )
    Понякога след основен ремонт колата може да бъде в много по добро състояние отколкото е когато била като чисто нова! Причината за това че в самия процес на ремонта могат да се оправят някой фабрични недостатъци ако конкретният модел е известен с такива и вътрешните компоненти като бутала, лагери, сегменти, гарнитури и др. могат да се подменят със съвместими от много по висок клас! Отделно, прецизно шлайфане на блок, портване, и др процедури които никой не извършва във фабриките.
  • #7
    22 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това което казвате че в богатите държави " на запад" не правели основни ремонти в гаражни условия изобщо не е вярно! Точно обратното е! В сервизите не правят основни ремонти защото е много скъпо. Гаранционно сменят мотора. Ако колата е стара я бракуват или я продават евтино. Но точно в гаражни и домашни условия има много маниаци на тема автомобили които си извършват най сложните ремонти и тунинг проекти за своя сметка. Има хиляди канали в YouTube където хората показват какво правят.
  • #6
    13 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако основният ремонт е извършен качествено това е ПЛЮС! Колата ще изкара много повече километри след основния ремонт отколкото без него, независимо на колко километра е била преди основния ремонт. Дори и на 50 00 някой да реши да прави основен ремонт това пак е плюс ако се извърши качествено. (Въпреки че реално е безсмислено да се прави толкова рано) но пак ще даде едни допълнителни 50 000км живот на двигателя. Останалите компоненти по колата вече са друг въпрос.
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пълна боза .
  • #4
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Ggg ( преди 4 месеца )
    Друг важен признак за проблеми с двигателя са отработените газове, които имат синкав или синкав оттенък.....Страшни глупости а най лошото е че продължаваме да ги четем.
  • #3
    43 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Петърчо пише за основен ремонт на двигатели. Това е все едно ром да пише за ядрена физика. Теоретично е възможно, практически едва ли... Цилиндрите се пробивали... Назначете първата срещната блондинка! Чак такива глупости няма да пише!
  • #2
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Принципно сте прави, но в Европа отдавна не се правят основни ремонти в гаражни условия. Обикновено или се изпраща в специализиран център и чакаш или ти пращат ремонтиран, а ти им изпращаш твоя. Същото е с турбокомпресори, скоростни кутии.
  • #1
    35 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Петре, не е лошо и да прочетеш статията след като ти я е превел Google Translate. Как не са те уволнили още не знам, с тия небивалици дето ги пишеш тука