Когато търсите употребяван автомобил, често можете да попаднете на модели с проблемни двигатели. Как обаче да разпознаете, че моторът на набелязаната кола е претърпял основен ремонт?
Експерти припомнят, че ремонтът на двигателя може да бъде частичен или пълен. В първия случай могат да се сменят само отделни части, като уплътнение на главата на цилиндъра, бутални пръстени, маслени уплътнения или втулки на коляновия вал.
Пълният основен ремонт обикновено включва пробиване на цилиндрите и пълна подмяна на буталния възел, но това също така увеличава вероятността от сериозни проблеми в бъдеще. В същото време е трудно да се предвиди колко надеждно ще функционира двигателят след основен ремонт в дългосрочен план.
Един от най-честите показатели за основен ремонт на двигателя е напълно почистеното двигателно отделение. След това трябва да обърнете внимание на състоянието на уплътнителя в областта на свързване на главата на цилиндъра със самия блок - по време на основен ремонт фабричният уплътнител винаги се нанася равномерно, без увисване.
Друг признак за основен ремонт може да бъде повреда на болтовете, закрепващи главата на цилиндъра. Ако върху тях се виждат драскотини от инструмент, това е ясен знак за разглобяване на двигателя.
Освен това състоянието на мотора може да се оцени, като се погледне под пробката за източване на масло - появата на бяла емулсия под пробката може да означава периодично прегряване на двигателя или проникване на антифриз в маслото.
Друг важен признак за проблеми с двигателя са отработените газове, които имат синкав или синкав оттенък. Може също така да се вижда бял дим, което може да показва проблеми с уплътнението на главата и охлаждащата течност, навлизаща в цилиндрите.