IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото Peugeot e-308: Красотата ще спаси света

Дългоочакваната електрическа версия на французите дава разход колкото Dacia Spring, но най-силният й коз е в дизайна

Красотата, естествено, е нещо съвсем субективно. Но едва ли много от вас биха спорили с мен, ако кажа, че Peugeot 308 е една от най-ефектно изглеждащите коли в своя сегмент. Ако не и най-ефектната.
   
    
 
   
     
А сега, две години след появата си, тази кола най-сетне получава и душевната чистота, която да съответства на външния й вид. Тоест получава чисто електрическо задвижване. Запознайте се с новото Peugeot e-308.
   
   
Peugeot e-308 тест драйв
  
     
Още от самото начало идеята на новата платформа EMP-2 на Stellantis бе точно такава: да позволява всякакви варианти на задвижване в една и съща опаковка. Електрическото e-308 е визуално неотличимо от обикновеното. И също като него се предлага и в SW - или Station Wagon - вариант. От Peugeot се хвалят, че това е на практика първото електрическо комби в Европа, и не се сетихме как да ги оборим.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
   
     
Всъщност единственото неочаквано нещо в този автомобил е времето на появата му на пазара.

Две години е множко за чакане на нова версия. Но в този случай може би си е заслужавало, защото сега е-308 получава изцяло ново поколение батерии - с понижено съдържание на кобалт, с увеличено до 80% съдържание на никел, и с доста повишена ефективност.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
   
     
Батерията всъщност не е много голяма - 54 киловатчаса общ капацитет, от които използваеми 51, но е достатъчна тази кола да изминава 413 км с едно зареждане. Свикнали сме да ни казват 400, които в истинския живот да означават 300 или 250. Но в този случай, доколкото можем да преценим до момента, тези 400 км са напълно реални. След първите изминати 50 км компютърът все още ни дава 380 в запас.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
  
     
Заслугата за това не е само на новата батерия, доставяна от китайската CATL. Съществен принос имат и инженерите по аеродинамиката на Peugeot, които с цената на невидими за окото промени под предната престилка, в калниците и в джантите са понижили допълнително съпротивлението в сравнение със стандартното 308.
   
   
Peugeot e-308 тест драйв
   
     
Нов е и електромоторът, който, ако сравним с предишната генерация електромобили на Peugeot, увеличава мощността от 136 на 156 коня.
 
 

Peugeot e-308

156 к. с. максимална мощност

270 Нм макс. въртящ момент

9.8 секунди 0-100 км/ч

413 км пробег по WLTP

Не е кой знае колко впечатляващо, а и ускорението от 0 до 100 км/ч в името на по-дългия пробег е ограничено на 9.8 секунди. Но и не е необходимо да е повече, защото тази кола е бърза и пъргава там, където има най-голямо значение - стартовете.

Убедихме се от собствен опит, че изпреварванията с е-308 са лесни и приятни - поне по нормални пътища. Ускорението от 30 до 60 километра в час става за две секунди и половина, от 60 до 90 - за малко над три. При магистрални скорости тази динамика вече се позагубва, но все пак e-308 е способно да развие 170 километра в час, което е над средното за масов електромобил.
   
  
Peugeot e-308 тест драйв
   
    
Нашият тестов маршрут бе основно по планински пътчета със стръмни изкачвания и спускания, където е-308 даде разход от 13 киловатчаса на 100 километра - завиден показател, сравним само с дребосъци като Dacia Spring. В градски цикъл тази кола е способна да падне под 12 кВтч за 100 км, и тогава батерията ще ви стигне за над 500 километра.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
   
    
Колата има трифазно зарядно до 11 киловата на борда, и може да поема заряд до 100 киловата на бърза зарядна станция, което означава 25 минути за попълване на батерията от 20 до 80%. 12 минути дават 100 километра пробег.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
   
    
Компактната батерия има и още един плюс - тя ограничава теглото. Не бих нарекъл тази кола точно лека, защото тя е почти 1.7 тона. Но е доста по-лека от повечето си конкуренти. И определено не се чувства лошо по острите завои над Тарагона.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
   
     
Малкият волан, който отнесе толкова критики в по-големи модели като 3008 и 508, тук е съвсем адекватен. Ще ви отнеме време само да го нагласите така, че да не скрива приборите от погледа ви. Но извън тази дреболия, e-308 е изключително комфортен автомобил. А също и практичен - с по-голям багажник от Volkswagen Golf.
  
   
Peugeot e-308 тест драйв
   
     
Качеството на материалите е много добро, освен това в Peugeot запазват няколко физически бутона за основните функции - чудесна стъпка назад след опита им да премахнат всички копчета в предишното поколение. В по-високите версии можете да имате и прословутото триизмерно табло, разработено от софийския екип на Visteon. 10-инчовата мултимедия е с висока резолюция и доста приятна графика. Единствената ни забележка е към малко мудната навигация от Тоm-Тоm, но така или иначе повечето клиенти ще ползват своя собствена през Android Auto и Apple CarPlay.
   
    
Peugeot e-308 тест драйв
   
   
Електронните асистенти включват адаптивен круиз контрол с автоматично спиране и потегляне, засичане на обекти в сляпата точка на разстояние до 75 метра, и предупреждение за опасност отзад, което е много полезно при излизане от паркинги. Иначе оборудването, включително аудиосистемата Focal, е идентично с това в обикновеното 308.
   
   
Peugeot e-308 тест драйв
   
     
Тази кола има само един съществен проблем, и той е свързан с цената. Във Франция е-308 започва от над 44,000 евро. В България стартовата цена е 90 207 лева, макар и с наистина богато оборудване. Има много електромобили, които за по-малко пари ще ви дадат и повече обхват, и повече конски сили.

Но е308 има един коз, който повечето от тях нямат. Отново се връщаме до външния вид. Най-скъпата стока, откакто съществува човешката цивилизация, винаги е била красотата.
  
  
Още снимки от теста на Peugeot e-308 вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
   

 

0 от 500
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 20 от 18 - точно това е проблемът. Колата не е лоша, изглежда страхотно и най-вероятно е практична, но цената е абсурдна. Трябва да бъде поне 10-15000 евро надолу.
  • #19
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пежото не е лошо направено. Красиво е за което ги поздравявам. Проблемът обаче е цената. За Пежо такава цена е нещо наистина страно. Това е непродаваемо нещо и особено с тези посредствени характеристики. Има други в тази ценова категория, които предлагат по-добри неща с много по-добри характеристики. Успех на франсетата, но не вярвам да имат добри продажби с този модел.
  • #18
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    А уж разправяха как електричките поевтинявали, как щели да се изравнят колите на ток с тези с ДВГ. Това, което аз виждам е, че цените вървят само нагоре и на двата вида задвижване и разликата между тях в цената си стои почти еднаква. Това май бяха мантрите и лъжите за наивници, които трябва да вярват в светлото електрическо бъдеще и да се набълбукат с електрокар. Тази лъжа вече стана ясна на всеки ми се струва и едва ли има нормален човек,който да вярва в поевтиняването и изравняването на ценит
  • #17
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Чук ( преди 4 месеца )
    Тъй то, евтинийка при зелените талибани, и все по еФФтино ще става. Честито на всички екобалъци
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    С тези цени и спести на колите, купувачите започват да гледат всички дреболии, търсят да покриват широк набор от нуждите им и се оказва че не става. Оня ден преди лягане се разбрахме с жената да идем до някъде станахме, паля колата и отидохме да видим роднини в Австрия (почти без да спираме) - ел - колите все още изискват прекалена подготовка
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 4 месеца )
    Предложи на моя приятел MythBuster.
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    356 ( преди 4 месеца )
    Нямам намерение да се присмивам и съвсем не се подигравам, но тази статия ме подсеща за един весел колаж, който се върти из мрежата: Човек+еди коя си марка, а те са поне по две три там е равно на еди какво си. Примерно най отгоре на първия ред е човек +кия, хюндай и др. си е същия човек, на втория човек+ Форд, Рено, Волво, Шкода и др. е равно на семейство, човек +Лексус, Хонда, Немските и др. е равно на мн.приятелки, а най отдолу човек +Пежо и др. е равно на ...Гледали ли сте го?
  • #13
    8 rate up comment 10 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Ще ми посочиш ли собственик на porsche 911 който да си е купил peugeot пък билото и електрическо, заради удоволствието от шофирането? Защо си купуват тесли? С какво това peugeot е по-добро за шофиране от Тесла модел 3 която е по-евтина? Пътно поведение? Стабилност? Ускорение? Спиране? Максимална скорост? Сигурност? Тишина? Пробег? Скорост на зареждане? Да не говорим за екстри, които вървят с базовата версия, а при peugeot се плащат или въобще не можеш да ги получиш дори срещу заплащане.
  • #12
    12 rate up comment 9 rate down comment
    До 11 ( преди 4 месеца )
    Такова нещо може да каже само екземпляр, който хич не умее и не обича да шофира. Тесла може да е просторна, може да й е добър софтуерът, но автомобил не е. Както и свети Илон каза сам: таблети на колела
  • #11
    16 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "Докторът ( преди 56 минути )Това нещо даже за 35 000 лева не бих го купил.Даже Митето Бъстъра едва ли е толкова откачен за да даде 100 000 бона за това." Сега разбрахте ли защо каквото и да кажа изглежда, че съм привърженик на някаква американска марка? Новата доста по-добра версия на Тесла модел 3 струва 43000 евро и е по-добра във всяко едно отношение. Освен че автомобилът е по-голям също така има по голям пробег по-голяма мощност и по-бързо зареждане. Факт!