IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-мощното Peugeot в историята: тестваме новото 508 PSE

Този автомобил има един-единствен недостатък. Само че е шестцифрен

За хората, които наистина се интересуват от автомобили, съчетанието от думите "Peugeot" и "спорт" звучи вълшебно. Поделението на французите за състезателни автомобили бе създадено някога от самия Жан Тод. И след това роди поредица от легендарни рали шампиони - от Салонен и Канкунен до Маркус Грьонхолм. Произведе също победители в Дакар и Льо Ман, както и 13 подиума във Формула 1.
 
  
 
   
    
Затова разбирате вълнението ни, че в ръцете на тези хора сега е попаднал най-красивият сериен модел на Peugeot. Нищо чудно това да се окаже най-вълнуващата френска кола от поне пет години насам.

"Това" е всъщност новото 508 Peugeot Sport Engineered. Или накратко PSE. И има удоволствието да е най-мощният сериент автомобил, произвеждан серийно от Peugeot. Не в момента, а за всички времена. Но ако очаквате от него да е шосейна версия на състезателен звяр, ще се разочаровате.
 
  
Peugeot 508 PSE тест драйв
   
    

В никакъв случай не бива да си мислите за това като за френското М3 или RS 4. Няма база за сравнение, а и Peugeot няма такива амбиции. Тяхната цел е да предложат по-скоро автомобил за всеки ден, който да е бърз... и да е весел. И са го постигнали напълно.

За бързината няма спор: 508 PSE с лекота развива 250 километра в час - позволеният му от инженерите таван. И може да се изстреля от място до 100 километра в час само за 5.2 секунди - територия, в която допреди двайсетина години се разполагаха Porsche и Ferrari.
 
   
Peugeot 508 PSE тест драйв
   
   
Колкото до веселата му страна, заслугата е на най-сложната система за задвижване, излизала някога от Peugeot Sport.

 

Peugeot 508 PSE

360 к. с. максимална мощност

520 Нм максимален въртящ момент

250 км/ч максимална скорост

5.2 секунди 0-100 км/ч

508 PSE e кола не с един, и не с два, а три мотора: обикновен бензинов 1.6 турбо, който е на обичайното място под капака. и по един електромотор на всяка ос - 110 коня отпред, 113 отзад. Комбинацията е доста необикновена, защото когато потегляте или се движите леко в трафика, тогава имате задно предаване и чисто електрическа тяга. Но когато ви трябва цялата мощност, и карате наистина "спортно", тогава задвижването е на четирите колела, но с отчетлив акцент върху предните.
 
  
Peugeot 508 PSE тест драйв
 
   
Общата мощност на хибридната система е 360 коня - наистина рекорд за серийно Peugeot. Но с ръка на сърцето трябва да кажем, че това не е спортен седан в класическия смисъл. Окачването е специално настроено за по-жизнерадостно каране и няма да се изложи по планински завои. Но си остава относително меко и по-скоро комфортно. Управлението е прецизно и директно, но не и колкото в старите GTI модели. Необикновено малкият волан, който стана запазена марка на Peugeot напоследък, може и да е на мястото си в някой дамски кросоувър. Но тук по-скоро пречи. По-голям шанс има да получите обратна връзка, ако пишете на Наоми Кембъл, отколкото от него.
 
  
Peugeot 508 PSE тест драйв
  
   
На магистрала PSE стои добре, но отново без да смайва. Ако не сте в спортен режим, осемстепенният автоматик понякога доста се колебае при резки ускорения. При по-спокойно поведение работи гладко.

Наистина впечатляващото ускорение е в града. Там тази кола е доста по-динамична от всяко М3 или RS4, или каквото друго се сетите. Двата електромотора напълно заличават усещането за тегло, което иначе никак не е малко - почти тон и деветстотин. И правят тази кола изключително весела и пъргава.
 
  
Peugeot 508 PSE тест драйв
   
   
А също и икономична, макар че това зависи от поведението на собственика. При редовно зареждане на 11-киловатчасовата батерия това 508 действително харчи около 2 литра на сто, както обещават създателите му. Но ако не зареждате батерията, разходът на бензиновия мотор ще отскочи до над 10 на сто.
 
  
Peugeot 508 PSE тест драйв
   
   
Другата причина да смятаме това за по-скоро градски автомобил е външният му вид. Даже обикновеното 508 е една от най-симпатично изглеждащите коли на пътя днес, и един от най-добрите образци на Жил Видал, може би най-успешния дизайнер за последните 10 години. Но тук, в PSE, автомобилът е получил още допълнителен характер.
 
    
Peugeot 508 PSE тест драйв
  
  
Специално създадените за модела цветове и емблематичните електрикови елементи определено привличат погледите. Вътре също има някои специфични щрихи, като декорациите от благородно дърво зебрано и хромираните прагове на вратите. Те чудесно допълват и без това привлекателния интериор на серийното 508. Мястото е предостатъчно, а багажникът, въпреки че е намален заради батерията, пак спокойно побира 487 литра.
 
 
Peugeot 508 PSE тест драйв
   
   
Всъщност, ако теглим чертата, тази кола има един-единствен сериозен недостатък - само че шестцифрен. 508 PSE струва 136 561 лева. Това също е рекорд за серийно Peugeot, макар че от компанията предпочитат да не акцентират върху него. Хибридно BMW Серия 3 струва с 36 хилядарки по-малко.
    
    
Peugeot 508 PSE тест драйв
   
  
Разбира се, въпросното BMW е с почти 70 коня по-слабо, а и офертата е за базово оборудване. Докато тук е включено на практика всичко: двузонов климатроник, рейки на покрива, два потъмнени ауспуха, салон от кожа и алкантара, 10-инчова мултимедия и фантастична аудиосистема от Focal.
    
     
Peugeot 508 PSE тест драйв
  
  
Но все пак леко ни притеснява мисълта, че бензиновото 508 е с 60 хиляди лева по-евтино, а плъг-ин хибридът с 225 коня - с малко над 30 хиляди. С чиста съвест можете да изберете някой от тях - и да ви останат пари за едно 208 GTI на старо.
 
  
Още снимки от теста на Peugeot 508 PSE вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези съвсем луднаха. Каква е тази цена, какво е това чудо? Ще седи в шоурумовете, като музеен експонат и нищо повече. Хората с толкова пари за автомобил не влизат и не търсят Пежо, а съвсем други марки. Ще стане, както беше с Фаетона. Луксозен ФВ за много пари. Хората с толкова пари не карат ФВ, та така и с този модел ще стане.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Явор иванов ( преди 2 години )
    Peugeot 3008 hybrid 4 300ps е по бърз. Така че тествайте и него
  • #15
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Както винаги ... ( преди 2 години )
    при франсетата колите са като ****но увито в целофан! И все пак Пежо е далеч по-добро от рено например.
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичко много гот, ама... динамика като на някои сходни като размери и клас автомобили отпреди 20г., тесен интериор, даунсайзнат изпилен 4 цилиндров миксер и цена от 140к... ами извинявай ама колкото и добре да изглежда отвън, слаба работа
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    бмв са се поуляли бангиите им не струват толкова
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Шматка ( преди 2 години )
    Спортно каране с акцент на предната ос, ае нема нужда.
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тва с умрела батерия верно ще е цирк
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз се кефя на лъвчо пежо
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Добър опит на Пежо спорт, но има доста повече недостатъци за съжаление. Като почнем от 1.6, който като опразни батериите е трагедия, минем през това, че е доста тясна вътре (спрямо предното поколение) и стигнем до цената.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Валентин ( преди 2 години )
    Има модели на Пежо с цена 2,5 4 милиона евро моделите 908 RC и Оникс