Годините преди Втората световна война са уникално време за автомобилното производство. Светът се тресе от въздействието на Голямата депресия, но нова вълна от богати хора иска да се изяви с най-модерното технологично постижение - автомобила.
Функционалните тенденции в дизайна от 20-те години на миналия век вече не са достатъчни и началото на следващото десетилетие дава пространство за по-грандиозни, по-авангардни дизайни, вдъхновени от всичко - от изкуството до архитектурата. Това обхваща не само най-добрите луксозни автомобили на Англия и Америка, но и екзотични, необичайни превозни средства, произвеждани от френски автомобилни компании, и автомобилите с висока производителност, които индустриална Германия бълва.
Този период на стилистични иновации внезапно прекъсва с избухването на Втората световна война, която принуждава много марки да прекратят изцяло производството на леки автомобили и сериозно затруднява производството на други. Ще отнеме много години на автомобилната индустрия да си стъпи на краката, след като мирът е възстановен, но колите от 30-те години остават особено привлекателни за най-богатите и влиятелни колекционери в света. Ето 15 от най-добрите дизайни от тази златна ера.
Най-красивите автомобили, създадени преди Втората световна война (ГАЛЕРИЯ):
Duesenberg SJ е версията с компресор на Model J и има нещо объркващо в историята му. Въпреки че Duesenberg изгражда общо 38 екземпляра, някои сменят различни шасита, докато други са с премахнати компресори в годините след първоначалната им продажба. Така че, не е изключено да намерите SJ без компресор, въпреки че основната цел на модела е монтирането на компресор.
Въпреки че произходът му може да е объркващ, неговият грандиозен външен вид е много по-малко спорен. SJ обобщава всички най-добри аспекти на американския автомобилен дизайн по онова време, със селекция от забележителни фирми за модификация, между които могат да избират взискателните купувачи.
Всяко превозно средство се различава леко от другото и е невъзможно да се открои определено шаси като по-добре изглеждащо от предишното, като всички те предават значимост и финес, каквито дори днешните коли трудно осигуряват.
Много оцелели екземпляри сега имат интересни предистории, които допълнително повишават цената. Например, един екземпляр, продаден от RM Sotheby's през 2015 г., е използван като такси в Чикаго за кратък период от време, след като първоначално е построен за наследник на основателя на империята за захарни изделия Mars.