Годините преди Втората световна война са уникално време за автомобилното производство. Светът се тресе от въздействието на Голямата депресия, но нова вълна от богати хора иска да се изяви с най-модерното технологично постижение - автомобила.
Функционалните тенденции в дизайна от 20-те години на миналия век вече не са достатъчни и началото на следващото десетилетие дава пространство за по-грандиозни, по-авангардни дизайни, вдъхновени от всичко - от изкуството до архитектурата. Това обхваща не само най-добрите луксозни автомобили на Англия и Америка, но и екзотични, необичайни превозни средства, произвеждани от френски автомобилни компании, и автомобилите с висока производителност, които индустриална Германия бълва.
Този период на стилистични иновации внезапно прекъсва с избухването на Втората световна война, която принуждава много марки да прекратят изцяло производството на леки автомобили и сериозно затруднява производството на други. Ще отнеме много години на автомобилната индустрия да си стъпи на краката, след като мирът е възстановен, но колите от 30-те години остават особено привлекателни за най-богатите и влиятелни колекционери в света. Ето 15 от най-добрите дизайни от тази златна ера.
Най-красивите автомобили, създадени преди Втората световна война (ГАЛЕРИЯ):
Един от най-страхотните състезателни автомобили в историята, W125 предлага около 600 конски сили и може да развие скорости от над 321 км/ч. За разлика от другите автомобили в списъка, той е проектиран само за състезания, без шосейна версия, въпреки че е известно, че един екземпляр сега е в частни ръце.
Той е представен през 1937 г. и може да се състезава само една година, преди новите разпоредби да принудят Mercedes да разработи наследник, W154. За мнозина това е най-добрата предвоенна състезателна кола и нейният рационализиран външен вид става незабавно разпознаваем за феновете на спорта.
Може да не разполага с арт деко стила на Delahaye или с внушителната пищност на Rolls-Royce, но дизайнът му може да бъде също толкова въздействащ, колкото и този на другите два модела. Външният му вид олицетворява бруталната мощ, която се крие под капака, а статусът му е такъв, че мнозина го смятат за по същество безценен автомобил. Единствената известна кола в частни ръце беше обявена за продажба от базиран в Обединеното кралство специализиран дилър преди няколко години, като е продадена за неразкрита сума на неизвестен колекционер.