Годините преди Втората световна война са уникално време за автомобилното производство. Светът се тресе от въздействието на Голямата депресия, но нова вълна от богати хора иска да се изяви с най-модерното технологично постижение - автомобила.
Функционалните тенденции в дизайна от 20-те години на миналия век вече не са достатъчни и началото на следващото десетилетие дава пространство за по-грандиозни, по-авангардни дизайни, вдъхновени от всичко - от изкуството до архитектурата. Това обхваща не само най-добрите луксозни автомобили на Англия и Америка, но и екзотични, необичайни превозни средства, произвеждани от френски автомобилни компании, и автомобилите с висока производителност, които индустриална Германия бълва.
Този период на стилистични иновации внезапно прекъсва с избухването на Втората световна война, която принуждава много марки да прекратят изцяло производството на леки автомобили и сериозно затруднява производството на други. Ще отнеме много години на автомобилната индустрия да си стъпи на краката, след като мирът е възстановен, но колите от 30-те години остават особено привлекателни за най-богатите и влиятелни колекционери в света. Ето 15 от най-добрите дизайни от тази златна ера.
Най-красивите автомобили, създадени преди Втората световна война (ГАЛЕРИЯ):
Стилът на Cord 810 е коренно различен от всичко останало на пътя, когато дебютира през 1936 г. Това отчасти се дължи на факта, че е с предно предаване, оформление, което въпреки повсеместното си разпространение днес, е изключение за епохата си.
Затварящите се фарове също представляват уникален щрих, въпреки че тясната форма на предния капак му осигурява прозвището „ковчег“. Както при всеки футуристичен дизайн, 810 се радва на множество фенове и почти толкова критици, когато излиза на пазара. Въпреки това бързо се превръща в хит сред богатите и известните хора.
За съжаление колата е обречена на гибел поради механичните си недостатъци – двигателят, макар и мощен, няма усъвършенстването на съперниците си, а трансмисията има сериозни проблеми с надеждността. В крайна сметка 810 ще се произвежда само две години между 1936 и 1937 г., като по-късните автомобили ще бъдат продадени под името 812, след като е пусната опция за компресор в опит да се увеличат продажбите. Това обаче не носи успех и в крайна сметка са произведени само около 3000 броя. Забележително е обаче, че се смята, че около 1800 от тях са оцелели до наши дни благодарение на отдадената общност от колекционери.


2