Годините преди Втората световна война са уникално време за автомобилното производство. Светът се тресе от въздействието на Голямата депресия, но нова вълна от богати хора иска да се изяви с най-модерното технологично постижение - автомобила.
Функционалните тенденции в дизайна от 20-те години на миналия век вече не са достатъчни и началото на следващото десетилетие дава пространство за по-грандиозни, по-авангардни дизайни, вдъхновени от всичко - от изкуството до архитектурата. Това обхваща не само най-добрите луксозни автомобили на Англия и Америка, но и екзотични, необичайни превозни средства, произвеждани от френски автомобилни компании, и автомобилите с висока производителност, които индустриална Германия бълва.
Този период на стилистични иновации внезапно прекъсва с избухването на Втората световна война, която принуждава много марки да прекратят изцяло производството на леки автомобили и сериозно затруднява производството на други. Ще отнеме много години на автомобилната индустрия да си стъпи на краката, след като мирът е възстановен, но колите от 30-те години остават особено привлекателни за най-богатите и влиятелни колекционери в света. Ето 15 от най-добрите дизайни от тази златна ера.
Най-красивите автомобили, създадени преди Втората световна война (ГАЛЕРИЯ):
Дете на въображението на френския инженер и бизнесмен Андре Дюбоне, Dubonnet Xenia е еднократно творение, изградено върху шасито на Hispano-Suiza H6B. Той дебютира през 1938 г. и е кръстен на покойната съпруга на Dubonnet, Ксения Хауърд-Джонстън, която почива две години преди представянето му. Извитата линия на каросерията е проектирана да бъде възможно най-аеродинамична, а колата включва и редица технологични постижения, които се оказват изпреварили времето си.
Тези инженерни иновации са необходими, за да се приспособят към уникалната хлъзгава форма на Xenia, която е друг свят спрямо прототипа Hispano-Suiza. Автомобилът се използва за ежедневни превози на Дюбоне до 1940 г., когато войната го изпраща в склад на скрито място, за да се гарантира оцеляването му. Днес той е собственост на основателя на автомобилния музей в Мълин, Калифорния.


2