Годините преди Втората световна война са уникално време за автомобилното производство. Светът се тресе от въздействието на Голямата депресия, но нова вълна от богати хора иска да се изяви с най-модерното технологично постижение - автомобила.
Функционалните тенденции в дизайна от 20-те години на миналия век вече не са достатъчни и началото на следващото десетилетие дава пространство за по-грандиозни, по-авангардни дизайни, вдъхновени от всичко - от изкуството до архитектурата. Това обхваща не само най-добрите луксозни автомобили на Англия и Америка, но и екзотични, необичайни превозни средства, произвеждани от френски автомобилни компании, и автомобилите с висока производителност, които индустриална Германия бълва.
Този период на стилистични иновации внезапно прекъсва с избухването на Втората световна война, която принуждава много марки да прекратят изцяло производството на леки автомобили и сериозно затруднява производството на други. Ще отнеме много години на автомобилната индустрия да си стъпи на краката, след като мирът е възстановен, но колите от 30-те години остават особено привлекателни за най-богатите и влиятелни колекционери в света. Ето 15 от най-добрите дизайни от тази златна ера.
Най-красивите автомобили, създадени преди Втората световна война (ГАЛЕРИЯ):
Този модел успява да предефинира марката за ново поколение ентусиасти през 30-те години на миналия век. Той е представен за първи път в готова за състезания форма 2900A през 1935 г., демонстрирайки своето състезателно майсторство, като печели „Миле Миля“ през 1936 и 1937 г. под ръководството на младия Енцо Ферари.
Моделът 2900B е представен през 1937 г. като по-изтънчен, ориентиран към пътя аналог, като най-зашеметяващият вариант е Berlinetta с каросерия на Carrozzeria Touring.
Автомобилът комбинира световно представяне с елегантния дизайн на Touring, доказвайки се като най-добре изглеждащият от многото предлагани каросерии 8C, както и една от най-бързите. Днес колата се смята за една от най-желаните в редиците на Alfa Romeo. През 2019 г. един екземпляр беше продаден за 16 745 600 евро, което го нареди на трето място по цена сред автомобилите преди Втората световна война.


2