Годините преди Втората световна война са уникално време за автомобилното производство. Светът се тресе от въздействието на Голямата депресия, но нова вълна от богати хора иска да се изяви с най-модерното технологично постижение - автомобила.
Функционалните тенденции в дизайна от 20-те години на миналия век вече не са достатъчни и началото на следващото десетилетие дава пространство за по-грандиозни, по-авангардни дизайни, вдъхновени от всичко - от изкуството до архитектурата. Това обхваща не само най-добрите луксозни автомобили на Англия и Америка, но и екзотични, необичайни превозни средства, произвеждани от френски автомобилни компании, и автомобилите с висока производителност, които индустриална Германия бълва.
Този период на стилистични иновации внезапно прекъсва с избухването на Втората световна война, която принуждава много марки да прекратят изцяло производството на леки автомобили и сериозно затруднява производството на други. Ще отнеме много години на автомобилната индустрия да си стъпи на краката, след като мирът е възстановен, но колите от 30-те години остават особено привлекателни за най-богатите и влиятелни колекционери в света. Ето 15 от най-добрите дизайни от тази златна ера.
Най-красивите автомобили, създадени преди Втората световна война (ГАЛЕРИЯ):
Водещият статут на BMW в съвременния моторен спорт е трудно изграден, но може би никога нямаше да бъде постигнат, ако не беше ранният успех на състезателната кола 328. Тя дебютира през 1936 г., като най-активното време в състезанията е през 50-те години.
Възприемайки подхода на функцията над формата, 328 все пак успява да бъде една от най-добре изглеждащите състезателни коли на своята ера, с акцент върху олекотения дизайн, който е донякъде противоречив по онова време. През 30-те години на миналия век някои инженери все още вярват, че по-тежка кола ще има по-добро сцепление, но 328 доказва, че намаляването на теглото е далеч по-конкурентната опция.
През годините моделът затвърждава имиджа си с победи в много от най-големите състезания в Европа. Произведени са общо 464 екземпляра, като BMW смята, че около 200 от тях са оцелели до наши дни.


2