fallback

Шефът на BMW отново защити ДВГ

Няма как 1,5 млрд автомобила по света да станат електрически, заяви Оливер Ципсе

Много автомобилни производители бързат да обявят дата за прекратяване на производството на двигатели с вътрешно горене, но BMW няма подобни намерения. Баварският производител поддържа мнението, че не бива да се избързва с раздялата с ДВГ.

„Хората трябва да имат свободата да избират сами задвижващите системи на техните автомобили", заяви Оливер Ципсе, главени изпълнителен директор на BMW, по време на бизнес-конференция във Франкфурт. И отново подкрепи решението на компанията му да се придържа към двигателите от „старата школа“.

Ръководителят на луксозната марка обясни, че отказът да се назове дата на изтичане на производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене не отразява липсата на инициатива от страна на BMW.

„Отворени сме към нови технологии, но това не означава, че изоставаме с взимането на решения. С повече от 1,5 млрд автомобила по света значението на съществуващия автомобилен парк е силно подценено", допълва шефът на BMW.

Ципсе беше категоричен, че замяната на всички съществуващи двигатели с вътрешно горене с електрически превозни средства за кратко време е невъзможна, а производството на ново електрическо превозно средство също не е екологично. Следователно синтетичните горива, наричани още „електронни“ (e-fuels), също могат да играят важна роля поддържане на съществуващите превозни средства в движение, без да причиняват допълнителна вреда на околната среда.

Според ръководителя на баварския производител, ако продажбите на нови автомобили с ДВГ бъдат забранени, много хора ще запазят колите си с с такова задвижване за по-дълъг период от време. А основата причина е, че електрическите превозни средства все още са по-скъпи от бензиновите (или дизелови) аналози.

И докато BMW все още не посочва дата за отказ от производството на автомобили с ДВГ, основните конкуренти вече го направиха. Mercedes вярва, че може да стане изцяло електрически още през 2030 г., докато Audi планира от 2026 г. да представя само електрически превозни средства и ще спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2032 г.

Британският Jaguar ще премине към електрически автомобили много по-рано - от 2025 г. Volvo планира постепенно да спре двигателите с вътрешно горене през 2030 г., когато MINI и Rolls-Royce, които са част от BMW Group, ще направят същото.

fallback
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    МитЕ, говориш глупости! Никога не е имало повече субсидии за фотоволтаици от сега! за домакинствата финансират до 70% за инсталации до 10 кВ, за бизнеса според програмата може да стигне и 100%. А цените на суровините за ЕЛ ще скочат с масовизирането. Добивите ще изостават от търсенето и пак няма да имаш мечтания спад на цени. Да не говорим, че еко регулациите на ЕС ще оскъпят производството им - евтини ще са в Китай, за теб пак ще е скъпо защото или ще плащаш за Еко или ще плащаш защитно мито!
  • #10
    BMW 550 ( преди 10 месеца )
    Аз притежавам няколко поколения БМВ-та 5та серия. Това което искам да кажа на шефа на бмв е че следващата ми кола няма да е ДВГ ами електрическа. Така че да си прави сметката.
  • #9
    до разбивача на мито ( преди 10 месеца )
    Ако редакцията не ти плаща да тролваш в почти всяка статия, значи имаш сериозен проблем. Нищо лично, просто се опитай да си оползотворяваш времето по по-полезен начин :)
  • #8
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Ще ти дам и конкретен пример. През 2010 година в България субсидираната цена на електрическата енергия произведена от фотоволтаице беше 90 стотинки с ДДС за киловатчас. Тогава фотоволтаиците струваха над 2 долара за киловатпик. От 2017 година няма никакви субсидии за големи централи, А имаше само за малки покривни централи, но таксите обезсмисляха инвестицията. От 2012 до 2021 почти нямаше изградени нови мощности, но от тогава досега се утроиха без стотинка субсидия. Защо?
  • #7
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Постоянно избягваш въпроса. Когато (Не ако) след година две или пет производството на батерии задмине търсенето и цените както на материалите така и на батериите вече не са на спекулативно високи цени, тогава в САЩ Европа и навсякъде по целия свят електромобилите ще са по-евтини от ДВГ. В такъв случай коя технология смяташ че ще изберат клиентите? Бъди честен? Въобще не говорим за екология, принуда, партийни заръки и т.н.
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Мите, ако полудяла Европа смъкне летвата на еко-дивотиите до нивото на Америка поне малко ще изберат Ел поне за момента, да не говорим, че това ще намали и цените на автомобилите. Дори да има преход към електрификация ако технологията с времето се развие той ще е плавен и ще отнеме десетилетия. С "партията каза" се стигна до убийството на европейското автомобилостроене! Не предупрежденията на политиците а ПОЛИТИЧЕСКИЯ ФАШИЗЪМ в Европа доведе до това!
  • #5
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Тинти, политиците правилно предвидиха Какво ще се случи ако европейската автомобилна промишленост спешно не започне да развива технологиите за електромобилите и познаха, но автомобилните производители до последно се дърпаха. Сега ще жънат каквото са посели. Тесла и китайците ще продават повече автомобили от тях. Забележи че не говоря за електромобили А за автомобили като цяло. При еднакви цени малко хора биха избрали ДВГ, а европейските производители няма да могат да предложат ниски цени.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Само тотално полудяла Европа ще налага електрическите простотии с "огън и меч" - всички останали ще си карат коли (с опция, който иска да си вземе ел), както си ползват въглища и нефт и газ и не им пука и си развиват икономиките!
  • #3
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Внимавай какво си пожелаваш защото може да ти се случи! Онези псевдо зелените като нищо ще решат че всеки един от тези 1,5 милиарда автомобили с ДВГ трябва да зарежда синтетично гориво което в момента е на 50 евро за литър. Това ще вдигне не само цената на горивата, но и цената на тока, защото тези горива се произвеждат с електроенергия. И ако водородните леки автомобили се провалиха и не можаха да си продадат скъпия водород, зареждане за километър със синтетично гориво е десетина пъти по-скъпо!
  • #2
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Лош превод. Човека смята, че e-fuel може да поддържа настоящите автомобили с ДВГ и с тези горива нямало да се вреди на природата. Та и затова смята, че е още рано да се отпишат ДВГ.
fallback
Последни