fallback

Шефът на BMW отново защити ДВГ

Няма как 1,5 млрд автомобила по света да станат електрически, заяви Оливер Ципсе

Много автомобилни производители бързат да обявят дата за прекратяване на производството на двигатели с вътрешно горене, но BMW няма подобни намерения. Баварският производител поддържа мнението, че не бива да се избързва с раздялата с ДВГ.

„Хората трябва да имат свободата да избират сами задвижващите системи на техните автомобили", заяви Оливер Ципсе, главени изпълнителен директор на BMW, по време на бизнес-конференция във Франкфурт. И отново подкрепи решението на компанията му да се придържа към двигателите от „старата школа“.

Ръководителят на луксозната марка обясни, че отказът да се назове дата на изтичане на производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене не отразява липсата на инициатива от страна на BMW.

„Отворени сме към нови технологии, но това не означава, че изоставаме с взимането на решения. С повече от 1,5 млрд автомобила по света значението на съществуващия автомобилен парк е силно подценено", допълва шефът на BMW.

Ципсе беше категоричен, че замяната на всички съществуващи двигатели с вътрешно горене с електрически превозни средства за кратко време е невъзможна, а производството на ново електрическо превозно средство също не е екологично. Следователно синтетичните горива, наричани още „електронни“ (e-fuels), също могат да играят важна роля поддържане на съществуващите превозни средства в движение, без да причиняват допълнителна вреда на околната среда.

Според ръководителя на баварския производител, ако продажбите на нови автомобили с ДВГ бъдат забранени, много хора ще запазят колите си с с такова задвижване за по-дълъг период от време. А основата причина е, че електрическите превозни средства все още са по-скъпи от бензиновите (или дизелови) аналози.

И докато BMW все още не посочва дата за отказ от производството на автомобили с ДВГ, основните конкуренти вече го направиха. Mercedes вярва, че може да стане изцяло електрически още през 2030 г., докато Audi планира от 2026 г. да представя само електрически превозни средства и ще спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2032 г.

Британският Jaguar ще премине към електрически автомобили много по-рано - от 2025 г. Volvo планира постепенно да спре двигателите с вътрешно горене през 2030 г., когато MINI и Rolls-Royce, които са част от BMW Group, ще направят същото.

fallback
  • #31
    @Plaid ( преди 10 месеца )
    Го-шетата все още не могат да повярват че няма да могат да си купуват 20 годишни дрънгели. Че стават все по-малко и по-скъпи. Никой не отчита че броя на прозведените автомобил тази година в Европа е надоло с 20%. При такова търсене на стари бангии щената ше е поне 20% нагоре. И ще са три цилиндрови с 100 коня и две турбини.
  • #30
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Освен това при положение че себестойността на киловатчас произведен от покрива на фотоволтайка ти е 3 ст, е глупаво да плащаш 7 стотинки за пренос за безплатна енергия, А тя не винаги е безплатна. Тоест няма вариант в който да изгубиш от инсталация на фотоволтаици на покрива. Това веднага освобождава преносен капацитет на разпределителната мрежа, а не я натоварва. Ще има нужда от изграждане само на електропреносни мрежи за размяна на енергия с Германия например, или с Италия заради часовите ра
  • #29
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Не са го направили, за да дават без пари на разни тарикати, да го знаеш." Аз това го знам и го повтарям от години всеки път, когато някой обяснява за засаждане на фотоволтаици в нивите, колко произвеждала най-голямата фотоволтаична, как трябвало в пустините да се набутват фотоволтаици, как нямало да издържи мрежата. Когато повечето енергоемки предприятия си инсталират фотоволтаиците на покривите, тарикатите посадили фотоволтаици в чернозема няма да има на кого да продават. Лош бизнесмодел!
  • #28
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Бай Иване, този мит го разбихме преди десетина години ама щом вярваш, то си е за цял живот! Никакви факти няма да ти променят мнението. Така че гледай да не ти заровят някоя батерия в двора да ти отровят кладенеца и си пий ракията спокойно! Вече се уморих да давам линкове как най-големият проблем с рециклирането на батерии е че има прекалено много заводи за рециклиране И прекалено малко батерии, което ще доведе до фалит на голяма част от тях заради липса на суровина за рециклиране.
  • #27
    Бай Иван ( преди 10 месеца )
    До момента няма еднозначна технология за преработка на стари батерии . Единственото , което големите гъзари днес , производителите на електромобили правят със старите батерии е да ги закопават в земята . Сами си отговорете дали електромобилите не замърсяват .... Казвам само щото сте много еко настроени всички ***.....
  • #26
    Лудория ( преди 10 месеца )
    MythBuster, за чуденето ти за фотоволтаици - заради високите цени на тока и газта си направиха толкова много инсталации умните и предвидливи. На всеки Кауфланд искат сложат панели. Един от по-малките заводи за производство на стъкло, са си направли ваните да са на ток и са сложили панели, за да не зависят от електрическите компании, политическия натикс и желанията на Русия. Не са го направили, за да дават без пари на разни тарикати, да го знаеш. Може и да се случва понякога, но е случайност.
  • #25
    PLAID ( преди 10 месеца )
    Да спреш електромобилната доминация е като да спреш хашиша в Азия. А дано, ама надали. Масовото погиване на пушещата тенекия е като изгрева и залеза: харесва ли ти или не - не може да бъде спряно. Да спориш с такъв на тема ел. коли е все едно да играеш шах с гълъб.
  • #24
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    И ток има бол - миналата година фотоволтаиците бяха произвели 1700GWh - 3% от производството на електроенергия в България. За среден пробег 13000 км един електромобил се нуждае от 2,6MWh енергия годишно. Т.е. енергията от ФЕЦ е била достатъчна за около 600 000 електромобила. Тази година се очаква да произведат 8%, което е 2,66 повече от 3%(Гост така и не можа да го сметне 3 седмици, но сега може да ме поправи ако греша) това е ток за 2,66Х0,6= 1,6 милиона електромобила. 1 милион повече за 2023
  • #23
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "няма добра мрежа, най малко 10 години"..."С една дума след 2030 г." Това за всички 1,5 милиарда ли? Ти ще излезеш голям оптимист! А ако става въпрос за плавно преминаване - само в България вече са изградени зарядните за всички електромобили които ще се карат през 2030, но електромобилите ги няма. Очевидно се строят бързо. Таз година 20 локации с по няколко колонки, догодина 40, следващата 80, след още година 160 и хоп цяла България покрита през около 50км че и по-често.
  • #22
    Абсолютно ( преди 10 месеца )
    Верно бе тея бмвета единствено М сериите им са резачки,всичко останало *** двг ;)
fallback
Последни