BMW е приключил производството на двигатели с вътрешно горене (ДВГ) в своя завод в Мюнхен (Германия), с което слага край на една ера в историята на автомобилната индустрия. Компанията възнамерява да преконфигурира съоръжението за производство на електрически превозни средства.
Всъщност още през ноември 2020 г. BMW обяви, че ще премести производството на своите 8- и 12-цилиндрови двигатели от Мюнхен в завода Hams Hall във Великобритания, докато по-малките мотори ще се произвеждат във фабриката на Steyr в Австрия.
Последният двигател с вътрешно горене (ДВГ), произведен във фабриката в Мюнхен, е бил V8, който е слязъл от конвейера на 10 ноември. 1200-те служители в завода ще преминат преквалификация и ще бъдат назначени на други позиции или в различни съоръжения на BMW. Засега от BMW не са обявили дали скорошното прекратяване на производството в Мюнхен се отнася за всички ДВГ, включително хибридните варианти.
Интересното е, че за разлика от повечето си конкуренти, които са определили конкретни дати за спиране на автомобилите с ДВГ, BMW се въздържа да направи това. Повечето големи производители обещаха да преминат изключително към електрически превозни средства (EV) до 2030 г., но в BMW са скептично настроени и не смятат, че това е постижимо. Затова и концернът ще продължи да продава автомобили с ДВГ и EV-модели успоредно един с друг на много пазари.
Заводът в Мюнхен се занимава с производството на електрическия i4 от октомври 2021 г. и също така ще бъде домът на бъдещите електромобили, базирани на Neue Klasse. В предприятието ще се сглобяват електрическата 3-Series, известна като i3 и i3 Touring (комби), както и второто поколение на i4. Баварският производител потвърди, че ще пусне шест модела Neue Klasse EV между 2025 и 2027 г.