IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се отрази революцията в дизайна на BMW на продажбите

Промените бяха приети критично от публиката, но резултатите сочат друго

Изминаха повече от три години, откакто BMW започна своята дизайнерска революция, която предизвика дълги дискусии и спорове сред фенове и клиенти по целия свят. Всичко започна през юни 2020 г., когато производителят представи второто поколение на 4-Series с нова, по-голяма бъбрековидна решетка, която първоначално получи повече негативни, отколкото положителни коментари.


BMW 4-Series


Дискусиите в интернет подсказваха, че най-новото BMW ще бъде провал. Оказа се обаче, че това не е така, като доказателство са резултатите на модела. През 2022 г. баварците продадоха 146 200 бройки от 4-Series на всички пазари. В тях влизат купето, кабриолета, Gran Coupe с 4 врати и електрическото i4. Общият ръст спрямо 2021 г. е 87%, като така 4-Series става шестият на продаван продукт на компанията.

Критиките не попречиха на BMW да продължи с представянето на модели с още по-спорен дизайн. През 2020 г. излезе още по-странно изглеждащият iX. И ако голямата решетка на радиатора на 4-Series разбуни онлайн-форумите, то електрическият SUV направо разцепи на две феновете на марката.


BMW iX


Този модел беше нещо, което никога до този момент баварците не бяха представяли. И тук не ставаше дума само за размерите на решетката, но за цялостния външен вид на превозното средство, което е пълна противоположност на консервативните форми на своите конкуренти Audi e-tron и Mercedes-Benz EQC. Резултатът обаче беше повече от впечатляващ - iX стана най-продаваният голям електрически SUV в света миналата година. Той победи e-tron (който сега се нарича Q8 e-tron), за да влезе в топ 10 на най-продаваните класически големи SUV автомобили в света.

Дебатът за уникалните форми на най-новите BMW продължи, след като дизайнерите на производителя се осмелиха да променят статуквото на марката. Дотогава революцията всъщност засягаше само нови или малко продавани модели. Това обаче се промени радикално, когато през 2022 г. беше представено седмото поколение на 7-Series.


BMW 7-Series


Досега флагманът на марката беше считан за „недосегаем продукт" заради консервативния стил на клиентите в сегмента. BMW обаче заложи на напълно различен дизайн и позициониране, за да може 7-Series да се открои от тълпата и да си върне пазарния дял спрямо големия конкурент Mercedes-Benz S-Class.

Година след премиерата резултатът все още не е толкова добър, колкото в BMW се надяваха. Новата 7-Series продължава да изостава от S-Class по отношение на продажбите в Европа, САЩ и Китай. До септември марката е продала 3700 броя от луксозния седан в Европа – в сравнение с почти 10 300 броя от S-Class.


BMW XM Label Red


Друг модел на BMW, който разбуни сериозно духовете, беше представеният през септември 2022 г. XM. Той получи получи много критики поради необичайния си дизайн и огромните си размери. Големият SUV е на пазара от 7 месеца, като за този период от него са продадени 4800 бройки по цял свят. И това го прави петият най-продаван продукт на BMW M.

На някои пазари - като този в САЩ, например, XM е далеч по-успешен от Lamborghini Urus. До края на септември баварският SUV записва 2237 продажби срещу 1481 на италианския му конкурент.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    край ( преди 1 година )
    Сравнете с дизайна на NIO или BYD или Tesla и си дайте сметка, че немското автомобилостроене приключва. Вече телевизора ни е компютър, телефона ни е компютър, колите стават компютри. Немеца правеше хубави талиги, но компютри не може да прави.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    айм нот лайк ( преди 1 година )
    от F-ките натам почнаха да ги правят с китайска визия и някак грубовати.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Колите не са предназначени за простолюдието, затова въпросното простолюдие не ги разбира. БМВ са си таргетирали продуктите към по заможни и ексцентрични клиенти. И очевидно знаят какво правят, защото от доста години са премиум марка No1. И е60 беше приемано за странна издънка, но сега е поскъпваща класика като е30 и е46. Аз пък не бих си купил Мерц или Ауди, щото там от С до S и от A4 до А8 даже и СУВ моделите, са еднакви заоблени сапунчета с различни размери.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    112 ( преди 1 година )
    Само 4-та серия става за гледане, от другите ми се повдига ...
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Единствената дума с която мога да характеризирам новия дизайн на БМВ е "брутален"...
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Представете си какъв кошмар ще бъде обслужването и поддръжката на едно такова BMW след 15-20 години!? Нито ще има части за тях, нито майстори които да им разбират защото до тогава ще са се сменили поколенията изцяло технологично. В същото време аналоговите коли от преди 2000г. винаги ще бъдат актуални защото са лесни за обслужване. Модели които са произведени в голям тираж за тях има огромно количество резервни части които прашасват по складове и морги. Бъдещето ще е много интересно....
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нито една от тези коли няма да стане класика. Най много след 20 години всички тия коли ще са нарязани за скрап. Защото хем от една страна са супер сложни и натъпкани с много технологии, хем са преждевременно остарели и замърсяващи. А старите класики ще продължават да бъдат търсени дори и в ерата на електрическите коли която между другото вече също е под въпрос.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Живанши ( преди 1 година )
    От всички грозотии BmW iX ми изглежда най-добре. 7ма серия и XM са чист хелоуин. 4 серия - от някой ъгъл изглежда добре, но като цялостен дизайн е бозава. Новата двойка е също много спорна. Не е яка но има някакъв чар.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много ме бе яд за новата 4-ка кабрио. Бобърските зъби и мек покрив ... И си взех останал нов модел от предната година. Какво да права :(
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    X7 е плачевна. Гледах как дизайнерат на оригиналният X5 и други я НАКОВА наскоро и просто ме накара, да я ненавиждам още повече.