IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW няма да сваля цените, за да печели клиенти

Приходите на баварците се оказват по-големи от планираните

В последно време в сегмента на електрическите автомобили избухна истинска „ценова война“, като страстите се нажежиха особено в двата най-големи автомобилни пазара - Китай и САЩ. Изпълнителният директор на BMW - Оливър Зипсе, обаче заяви, че концернът няма да намали цените, за да увеличи пазарния дял.


BMW


Баварският производител прогнозира силни продажби през четвъртото тримесечие на 2023 г. Търговците са събрали поръчки няколко месеца предварително. Поради това ръководството не вижда необходимост от намаляване на цените. На въпрос дали BMW обмисля дъмпинг, за да увеличи продажбите на електрическите си автомобили, особено в Китай, където тази година се разгоря истинска битка за пазарен дял, изпълнителният директор Оливър Зипсе каза, че подобен подход не е част от плановете на BMW.

„Ние не се интересуваме от понижаване на цените, за да спечелим пазарен дял. Това не е нашата стратегия. И както виждате, успяваме да растем значително дори на много разумни цени“, коментира шефът на BMW, цитиран от Reuters.

Производителят на премиум автомобили прогнозира годишна рентабилност за 2023 г. на 9,0 – 10,5%. По-скъпите и изцяло електрически превозни средства увеличиха тримесечните приходи с повече от прогнозите на външни експерти по-рано - до 38,5 милиарда евро. Продажбите на изцяло електрически превозни средства достигнаха 15,1% от общите продажби през третото тримесечие, надхвърляйки целта на BMW в края на годината от 15%. В основата на растежа са моделите от горния ценови сегмент - BMW 7-Series и X7, както и BMW 5-Series и X5.


0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесльо, "Toyota дава на електромобилите си един милион километра гаранция. Ако и другите ги последват?" Ама ти си пръв да ги плюеш че зареждали бавно и пробегът им бил малък, което е заради големите буфери, нали. Тесла защо не дадат милион км гаранция? Нали батериите им били разработвани да издържат по милион мили? А пък гаранцията им - 100 хиляди, след това клиента да плаща.
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Мхм ( преди 1 година )
    И кой в Обберклассе ще купи немските недоразумения като има Тесла Бъд Дженезис и Люсид.Германски тапатси
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 5. Днес вероятно ти изглежда така, но си помисли Какво ще се случи с цените на автомобилите втора ръка, когато рано или късно света премине по масово на ток и ДВГ "излезе от мода", а детските болести при електромобилите бъдат поизлекувани, а на всеки паркинг има зарядни станции. Toyota дава на електромобилите си един милион километра гаранция. Ако и другите ги последват?
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като видят как им се обезценяват електричките като им изтече лизинга и няма да повторят.
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много са глynаBи, вчера видях един с някаква много спортна четворка. Grozна do поразия.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    А ти какво странно виждаш в това? Дали не потвърждаваш думите ми, че електрификация не трябва да се почва от най-масовия сегмент към по-скъпия, а обратно? Точно както Тесла започна с roadster, премина през модел s и чак след това стигна до модел 3, а за десерт си остави модел 2. Volkswagen се оплаква, при положение че започна с , ID3
  • #2
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Ало Митичният, ти по диагонал ли четеш? Става дума за Оберклассе коли, наи - високия сегмент. Там статистиката не играе щото са малко бройки но на много високи цени. И точно това обяснява човека. Не се гонят бройки, не се гонят статистики, а марж в цените. То ест богаташите не им дреме колко ще се бръкнат за да са модерни. Това няма нищо общо с масовия пазар и разумния избор на клиентите. Ама хващаш се като удавник за сламка, честно!
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма ги дежурните мрънкания на антиелектриците да обясняват как пазара на електромобили се е свил и търсенето намалява:"Баварският производител прогнозира силни продажби през четвъртото тримесечие на 2023 г. Търговците са събрали поръчки няколко месеца предварително.Продажбите на изцяло електрически превозни средства достигнаха 15,1% от общите продажби през третото тримесечие, надхвърляйки целта на BMW в края на годината от 15%"