Опитът да се избере правилният момент за закупуване на електрическо превозно средство все повече заприличва на игра, в която губещ е клиентът. В последните месеци Tesla наложи нова тенденция на пазара, намалявайки често цените на двата си най-успешни продукта – Model 3 и Model Y. Това принуди някои от конкурентите да предприемат същия подход.
Ford, например, промени цените на F-150 Lightning и Mustang Mach-E, които се покачват или спадат, за да съответстват на кривата на търсенето, която в най-добрия случай е доказано непостоянна. Друг от конкурентите – Mercedes-Benz, обаче няма намерение да участва в подобна „игра“, както я определи главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус.
„Винаги трябва внимателно да се разглежда търсенето и предлагането на всеки един пазар, но подобни драстични ходове не са правилния път за марка като Mercedes”, коментира Калениус.
Германският производител си е поставил за цел да електрифицира цялото си портфолио, агресивно пускайки нови автомобили като изцяло електрическите EQE и EQS, като същевременно прави традиционните си модели – като новата E-Class, достъпни само с хибридно задвижване..
„За нас посока е е ясна - мобилността трябва да доведе до нулеви емисии. Няма „ако“ или „но“. Сегашното състояние на световната икономика обаче не прави тази промяна лесна. Инфлацията в големите световни икономики, последвана от повишения на лихвите, е създала ситуация, в която икономиката трябва да се охлади, а това не е добре, тъй като изисква увеличение на разходите от производителите. Ние влагаме десетки милиарди в това, не само в електрификацията, но и във всичко останало, което се случва в автомобилната индустрия“, каза Калениус.
Според шефа на Mercedes в подобна ситуация ключова е именно стабилността на цените, което изисква гъвкавост на производство. Затова и в компанията работят върху това основните заводи по света да могат да произвеждат едновременно конвенционални автомобили и електрически превозни средства. Така Mercedes във всеки един момент ще може да отговори на търсенето на различните пазари.
Въпреки разликите с Tesla във вижданията за бизнеса с електрически превозни средства, Mercedes още през юли обяви, че ще приеме стандарта за зареждане - NACS, въведен от компанията на Илон Мъск в САЩ.
„Това беше едно от най-трудните решения, които трябваше да вземем, но го правим в името на нашите клиенти. Ние се грижим за тях във всяка една ситуация и преценихме, че в средно срочен и дългосрочен план именно NACS ще бъде доминиращият стандарт в Северна Америка“, обясни Калениус.