fallback

Шефът на BMW отново защити ДВГ

Няма как 1,5 млрд автомобила по света да станат електрически, заяви Оливер Ципсе

Много автомобилни производители бързат да обявят дата за прекратяване на производството на двигатели с вътрешно горене, но BMW няма подобни намерения. Баварският производител поддържа мнението, че не бива да се избързва с раздялата с ДВГ.

„Хората трябва да имат свободата да избират сами задвижващите системи на техните автомобили", заяви Оливер Ципсе, главени изпълнителен директор на BMW, по време на бизнес-конференция във Франкфурт. И отново подкрепи решението на компанията му да се придържа към двигателите от „старата школа“.

Ръководителят на луксозната марка обясни, че отказът да се назове дата на изтичане на производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене не отразява липсата на инициатива от страна на BMW.

„Отворени сме към нови технологии, но това не означава, че изоставаме с взимането на решения. С повече от 1,5 млрд автомобила по света значението на съществуващия автомобилен парк е силно подценено", допълва шефът на BMW.

Ципсе беше категоричен, че замяната на всички съществуващи двигатели с вътрешно горене с електрически превозни средства за кратко време е невъзможна, а производството на ново електрическо превозно средство също не е екологично. Следователно синтетичните горива, наричани още „електронни“ (e-fuels), също могат да играят важна роля поддържане на съществуващите превозни средства в движение, без да причиняват допълнителна вреда на околната среда.

Според ръководителя на баварския производител, ако продажбите на нови автомобили с ДВГ бъдат забранени, много хора ще запазят колите си с с такова задвижване за по-дълъг период от време. А основата причина е, че електрическите превозни средства все още са по-скъпи от бензиновите (или дизелови) аналози.

И докато BMW все още не посочва дата за отказ от производството на автомобили с ДВГ, основните конкуренти вече го направиха. Mercedes вярва, че може да стане изцяло електрически още през 2030 г., докато Audi планира от 2026 г. да представя само електрически превозни средства и ще спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2032 г.

Британският Jaguar ще премине към електрически автомобили много по-рано - от 2025 г. Volvo планира постепенно да спре двигателите с вътрешно горене през 2030 г., когато MINI и Rolls-Royce, които са част от BMW Group, ще направят същото.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Те хубаво ги защитават ама да вземат да направят един читав бензин. Дизелите им ги знаем че стават.
  • #20
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "Ако бях питал хората какво искат щяха да кажат по-бърз кон..." Хенри Форд. Та и с фосилите така ...
  • #19
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Всички се закачиха за ел. колите щото са много по лесни за правене. Сума ти Стартъпи пълни с хора без опит и познания набълваха ел. коли от всякакъв калибър. Технологията е много по лесна за усвояване, но... Който е усвоил изкуството да прави наистина добри ДВГ и коли като цяло, си има пазар и платежоспособни клиенти. С 2 думи който не може да прави добри ДВГ коли бърза да заклейми ДВГ и да се електифицира , че по лесно.
  • #18
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Като излязят новите електрички и технологии ако изобщо това се случи сегашните ще изглежат както телефон с копчета от преди 15 години.
  • #17
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Според мен проблем ще има със зарядните станции, няма добра мрежа, най малко 10 години ще са необходими само за това, отделно от това електричките не са доразвити технологично, има още работа по тях и в даден момент нещата ще тръгнат, но трябва време. Бмв се вързаха с китайците за батерии и нямат проблем с Ел. автомобили, обаче за да са достъпни, все пак трябва и сервизна мрежа за поддръжка и тн. С една дума след 2030 г., и вероятно това е бъдещето на транспорта в период 30-40 години.
  • #16
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    на прогнозите на анализаторите за достигане на текущото историческо дъно от около $150 за kW (15c/W) зашеметяващ спад от 42% от цената през януари 2020 г. точно преди да удари пандемията.Докладът от Rethink Technology Research прогнозира, че цената на PV въз основа на към момента на писане, цената на силициев соларен модул, току-що от производствената линия в Китай от $154 за kW ще падне отново до $US92.2/ kW (9c/W) до 2030 г. и $71,1/kW (7c/W) до 2040 г. намаление с 53%.
  • #15
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    А знаеш ли кой е верният отговор защо се инвестираха над 2-3 милиарда лева във фотоволтаици само за по-малко от две години в България, които представляват един-два процента от инсталираните в Европа за същото време? Ами сигурно заради тази новина "Цените на слънчевите модули са рекордно ниски, но могат да паднат отново наполовина до 2040 г" ...С идването на 2023 г. низходящият марш на цените на модулите се възобнови добре и наистина, като отново се противопостави на прогнозите на анализаторите
  • #14
    анонимен ( преди 10 месеца )
    ами успех с електрическото беенвенце ама си купи и второ с двг докато едното е в сервиза да караш другото вместо да ти дават заместващ автомобил
  • #13
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Какъв двг бе скъпо гориво и части за къде
  • #12
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Като изключим някакви субсидии които щяха да раздават за малко количество фотоволтаични централи за наши хора и така и не можаха да раздадат ето ти едно заглавия да провериш :Сумата 200 млн. лв. на субсидиите за ВЕИ и батерии няма да бъде увеличаванаПо схемата от Плана за възстановяване са кандидатствали 562 фирми с проекти за под 160 млн. лв. и средствата ще стигнат за кандидатствалите"
fallback
Последни