fallback

Шефът на BMW отново защити ДВГ

Няма как 1,5 млрд автомобила по света да станат електрически, заяви Оливер Ципсе

Много автомобилни производители бързат да обявят дата за прекратяване на производството на двигатели с вътрешно горене, но BMW няма подобни намерения. Баварският производител поддържа мнението, че не бива да се избързва с раздялата с ДВГ.

„Хората трябва да имат свободата да избират сами задвижващите системи на техните автомобили", заяви Оливер Ципсе, главени изпълнителен директор на BMW, по време на бизнес-конференция във Франкфурт. И отново подкрепи решението на компанията му да се придържа към двигателите от „старата школа“.

Ръководителят на луксозната марка обясни, че отказът да се назове дата на изтичане на производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене не отразява липсата на инициатива от страна на BMW.

„Отворени сме към нови технологии, но това не означава, че изоставаме с взимането на решения. С повече от 1,5 млрд автомобила по света значението на съществуващия автомобилен парк е силно подценено", допълва шефът на BMW.

Ципсе беше категоричен, че замяната на всички съществуващи двигатели с вътрешно горене с електрически превозни средства за кратко време е невъзможна, а производството на ново електрическо превозно средство също не е екологично. Следователно синтетичните горива, наричани още „електронни“ (e-fuels), също могат да играят важна роля поддържане на съществуващите превозни средства в движение, без да причиняват допълнителна вреда на околната среда.

Според ръководителя на баварския производител, ако продажбите на нови автомобили с ДВГ бъдат забранени, много хора ще запазят колите си с с такова задвижване за по-дълъг период от време. А основата причина е, че електрическите превозни средства все още са по-скъпи от бензиновите (или дизелови) аналози.

И докато BMW все още не посочва дата за отказ от производството на автомобили с ДВГ, основните конкуренти вече го направиха. Mercedes вярва, че може да стане изцяло електрически още през 2030 г., докато Audi планира от 2026 г. да представя само електрически превозни средства и ще спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2032 г.

Британският Jaguar ще премине към електрически автомобили много по-рано - от 2025 г. Volvo планира постепенно да спре двигателите с вътрешно горене през 2030 г., когато MINI и Rolls-Royce, които са част от BMW Group, ще направят същото.

fallback
  • #1
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Някой ще ми обясни ли какво общо имат съществуващите в момента 1,5 милиарда автомобила по пътищата с продажбата на нови автомобили за които говори Ципсе? За какво замяна за кратък период говори, след като голяма част от тези 1,5 милиарда автомобили са на средна възраст над 20 години и на практика са трупани през последните 20-30 години? Дори и от утре да не бъде произведен нито един автомобил с ДВГ, днешните автомобили с ДВГ ще продължат да се движат още 20-30 години до 2050 година
fallback
Последни