IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Abarth приключи с двигателя с вътрешно горене

Забравете за малките бензинови спортни коли, марката ще предлага само EV

Компанията Abarth модифицира задвижваните с бензин Fiat от десетилетия, но тази ера е към края си. Италианската нишова марка обяви, че на практика е приключила с пускането на нови автомобили, които имат ДВГ. Това е принудително решение предвид по-високите данъци, които все повече клиенти в Европа трябва да плащат за автомобили с конвенционално задвижване.


Abarth


В интервю за Autocar ръководителят на Fiat и Abarth Europe - Гаетано Торел, обясни мотивите зад такава драстична мярка. Той отбеляза, че у дома (в Италия) хот-хеч, който отделя 180 г/км CO₂, струва годишен пътен данък от 1000 до 2000 евро на своя собственик. За разлика от това, напълно електрическият еквивалент не само избягва този данък, но също така осигурява сравнима производителност.

„Мисля, че е по-добре да предлагаме електрически автомобили“, обясни Торел. А това означава, че на практика Abarth слага край на модифицирането на модели на Fiat с ДВГ и ще предлага само EV. Така най-новото поколение на градския 500 ще получи хибридна версия през 2026 г., тя няма да бъде пипната от инженерите на Abarth, тъй като в компанията считат тази технология за „компрометирана“. И тя не позволява извличането на достатъчно мощност, за да оправдае емблемата със скорпиона.


Abarth


Специален модел на Abarth също не е на дневен ред, тъй като Торел обяснява, че в компанията винаги са имали за цел да обнови съществуващите автомобили. След пускането на по-спортните версии 500e и 600e, третият „горещ“ EV вероятно ще бъде базиран на голям модел с емблема Panda, който идва през 2027 г., за да се настани над наскоро пуснатия Grande Panda.

Всичко това поставя под въпрос бъдещето на Abarth, която е част от концерна Stellantis. Неговият главен изпълнителен директор Карлос Тавареш наскоро заяви, че затруднените марки в рамките на автомобилния конгломерат имат само няколко години, за да се спасят. Очаква се решението за тяхното бъдеще да бъде взето до 2-3 години.


0 от 500