IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да премахнете стреса от шофиране в лошото време

Експерти посочиха техниката 5-4-3-2-1 като сигурен начин за възстановяване на спокойствието зад волана

Чувството на безпокойство по време на шофиране е естествена реакция на стреса от пътя. През зимата те се обострят и това също е нормално, като може дори да откаже някои хора да управляват автомобил през тези месеци, категорични са експерти. И даван някои съвети как да останете позитивни преди зимно пътуване и да поддържате баланс, докато сте зад волана.


зимно пътуване


Преди да започнете зимно пътуване с кола, трябва да обмислите внимателно маршрута на отиване и връщане, както и графика на шофиране, така че активното време на пътя да се случва през светлата част на деня. Струва си да проверите прогнозата за времето - ако се очакват силни валежи през деня, а вие имате притеснения да карате в такова време, по-добре е да се въздържате от пътуване в този конкретен ден.

Най-добре е да се научите да контролирате безпокойството си, като предварително се подготвите за това, което може да ви очаква на пътя. Така ще можете да се измъкнете от трудна ситуация. Трябва, например, да сте подготвени за това, кой може да ви окаже помощ, ако закъсате. Добре е също така и да се сдобиете с необходимото оборудване за пътуване в зимни условия.

Трябва да сте наясно с основните принципи на безопасност на зимния път - контрол над скоростта,запазване на концентрация и поддържане на дистанция. Това ще ви помогне да избегне повечето проблеми. Всички маневри по заледен път трябва да са плавни и внимателни.

Ако по пътя време на пътуване почуствате тревожност, психолозите препоръчват един бърз начин за за възстановяване на спокойствието. След като спрете на безопасно място, си осигурете усещане за физическа опора - облегнете се на облегалката на седалката, поставете краката си на пода и поставете ръцете си на подлакътниците.

В допълнение, експерти посочват техниката „5-4-3-2-1“ като много ефективна в подобни ситуации. При нея е необходимо:

5 - намерете произволни пет обекта пред вас и ги разгледайте по-отблизо: цвят, форма, какви емоции предизвикват;

4 - фокусирайте вниманието си върху четирите тактилни усещания;

3 - отделете три различни звука в един момент;

2 - идентифицирайте две миризми;

1 - усетете един вкус.


0 от 500