fallback

Stellantis също вече залага на водорода

Карлос Тавареш: Правителствата ще трябва да субсидират водородните ванове с по 30-40 хиляди евро, за да се развие секторът

Гигантът Stellantis работи усилено по разработването на двигатели с водородно задвижване, обяви главният изпълнителен директор на групата Карлос Тавареш. Той откри официално първата европейска фабрика за водородни горивни клетки във Франция, построена от Symbia - съвместно предприятие между Stellantis, Forvia и Michelin. Тавареш още веднъж упрекна политиците и законодателите, че налагат на индустрията определени решения за понижаване на емисиите, но добави, че сега "догматичният подход" на ЕС се сблъсква с реалността.       

    "Започва реалното съревнование между горивни клетки, електромобили с батерии, водородни двигатели с вътрешно горене и дори синтетични горива", обяви Тавареш. "През следващите няколко години ще видим кое е най-доброто решение за хората".

Групата, родена от сливането на Peugeot-Citroen с Fiat-Chrysler, залага и на горивните клетки, и на по-простите ДВГ, пригодени да горят водород. Второто решение е смятано за особено подходящо за лекотоварния и товарния сегмент. При него се изразходва повече гориво, отколкото при водородните горивни клетки, а освен това има и известни вредни емисии от горенето, но те могат да се неутрализират със същата AdBlue система, която сега се ползва за дизеловите двигатели. Най-съществената разлика е, че втората технология е доста по-евтина. В момента вановете на Stellantis с горивни клетки струват към 100,000 евро - което според Тамареш значи, че правителствата ще трябва да предлагат субсидии от по 30-40 хиляди евро, за да стимулират развитието на сектора и понижаването на цените.

Фабриката за горивни клетки на Symbia, наречена SymphonHy, е разположена в Сан-Фон в Източна Франция, и ще произвежда 50 000 модула с горивни клетки годишно, които ще бъдат доставяни на търговските превозни средства на групата Stellantis.

SymphonHy е част от HyMotive, стратегически проект на стойност 1 млрд. евро, подкрепен от Европейския съюз и френското правителство по програмата IPCEI. Комплексът заема площ от 26 хил. кв. метра (които ще станат 40 хил. до 2026 г.) и на територията му се намира главния щаб на Symbia, център за технологични иновации - Hydrogen Academy, и производственото съоръжение.

Първоначалният производствен капацитет е 16 хил. клетки, като се очаква да достигне пълния си планиран мащаб до 2026. В SymphonHy работят хиляда души, включително сто инженери, посветени на иновациите на водородната технология и горивните клетки. Групата вече предлага водородни версии на лекотоварните автомобили Peugeot e-Expert, Citroën e-Jumpy и Opel Vivaro-e и ще разшири гамата си през следващите месеци с по-големи микробуси, с пробег до 500 км и по-кратко време за зареждане.

Впоследствие водородната технология ще бъде въведена и при пикапите на марката Ram. Всички тези превозни средства ще разполагат с горивни клетки, произведени от Symbio в новата гигафабрика. „Водородът ще помогне да постигнем амбициозната цел за нулеви емисии на въглероден диоксид до 2038 г., изпреварвайки конкуренцията в нашия ангажимент за борба с изменението на климата“, заключава Таварес.    

fallback
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    За разлика от тебе аз говоря само когато имам да кажа нещо. Ти говориш единствено и само да се заяждаш и не казваш нищо смислено. Ти си този който говори по теми от които си няма и идея. Ти си този който не може да каже дори един факт, да даде практически пример или да направи елементарна сметка за да си защити тезата а единственото решение на спор е да прати някой в психиатрия и да го обиди. Познах ли на 101% причината да се включиш в темата? Нещо по темата имаш ли да казваш? Твърдо НЕ, нали?
  • #3
    Гост ( преди 1 година )
    Изпатканяка пак се из ходил.Нещо за атомна енергия, лечение на рак, изкуство,няма ли да ни представиш " компетентното" си мнение?
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    "изпреварвайки конглокенцията в нашия ангажимент за борба с изменението на климата, заключава Таварес." Много е лесно да си първи, когато никой не те гони. Прозвуча ми като вица от едно време "руснаците завършихме на почетното второ място, а американците останаха предпоследни" без да уточняват, че състезателите са били само двама.
  • #1
    MythBuster ( преди 1 година )
    "по-простите ДВГ, пригодени да горят водород. Второто решение е смятано за особено подходящо за лекотоварния и товарния сегмент." Това е гледната точка на производителя, който ще се опитва да си пробутва недоразуменията. Въпросът е собствениците на транспортните фирми дали мислят, че това е подходящо решение? Да купят водороден товарен автомобил, който е в проценти по-скъп от дизеловия, но за сметка на това се движи гориво което е в пъти, а не проценти по-скъпо от дизеловото на километър.
fallback
Последни