fallback

Stellantis също вече залага на водорода

Карлос Тавареш: Правителствата ще трябва да субсидират водородните ванове с по 30-40 хиляди евро, за да се развие секторът

Гигантът Stellantis работи усилено по разработването на двигатели с водородно задвижване, обяви главният изпълнителен директор на групата Карлос Тавареш. Той откри официално първата европейска фабрика за водородни горивни клетки във Франция, построена от Symbia - съвместно предприятие между Stellantis, Forvia и Michelin. Тавареш още веднъж упрекна политиците и законодателите, че налагат на индустрията определени решения за понижаване на емисиите, но добави, че сега "догматичният подход" на ЕС се сблъсква с реалността.       

    "Започва реалното съревнование между горивни клетки, електромобили с батерии, водородни двигатели с вътрешно горене и дори синтетични горива", обяви Тавареш. "През следващите няколко години ще видим кое е най-доброто решение за хората".

Групата, родена от сливането на Peugeot-Citroen с Fiat-Chrysler, залага и на горивните клетки, и на по-простите ДВГ, пригодени да горят водород. Второто решение е смятано за особено подходящо за лекотоварния и товарния сегмент. При него се изразходва повече гориво, отколкото при водородните горивни клетки, а освен това има и известни вредни емисии от горенето, но те могат да се неутрализират със същата AdBlue система, която сега се ползва за дизеловите двигатели. Най-съществената разлика е, че втората технология е доста по-евтина. В момента вановете на Stellantis с горивни клетки струват към 100,000 евро - което според Тамареш значи, че правителствата ще трябва да предлагат субсидии от по 30-40 хиляди евро, за да стимулират развитието на сектора и понижаването на цените.

Фабриката за горивни клетки на Symbia, наречена SymphonHy, е разположена в Сан-Фон в Източна Франция, и ще произвежда 50 000 модула с горивни клетки годишно, които ще бъдат доставяни на търговските превозни средства на групата Stellantis.

SymphonHy е част от HyMotive, стратегически проект на стойност 1 млрд. евро, подкрепен от Европейския съюз и френското правителство по програмата IPCEI. Комплексът заема площ от 26 хил. кв. метра (които ще станат 40 хил. до 2026 г.) и на територията му се намира главния щаб на Symbia, център за технологични иновации - Hydrogen Academy, и производственото съоръжение.

Първоначалният производствен капацитет е 16 хил. клетки, като се очаква да достигне пълния си планиран мащаб до 2026. В SymphonHy работят хиляда души, включително сто инженери, посветени на иновациите на водородната технология и горивните клетки. Групата вече предлага водородни версии на лекотоварните автомобили Peugeot e-Expert, Citroën e-Jumpy и Opel Vivaro-e и ще разшири гамата си през следващите месеци с по-големи микробуси, с пробег до 500 км и по-кратко време за зареждане.

Впоследствие водородната технология ще бъде въведена и при пикапите на марката Ram. Всички тези превозни средства ще разполагат с горивни клетки, произведени от Symbio в новата гигафабрика. „Водородът ще помогне да постигнем амбициозната цел за нулеви емисии на въглероден диоксид до 2038 г., изпреварвайки конкуренцията в нашия ангажимент за борба с изменението на климата“, заключава Таварес.    

fallback
  • #14
    Sameman ( преди 11 месеца )
    Много си сладък как се разпозна като един от експертите!
  • #13
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    И защо да го правим? Да работим за губещи каузи? Тойота призна Мирай за ПРОВАЛи ГРЕШКА!
  • #12
    Sameman ( преди 11 месеца )
    Понеже редовно забелязвам, чe е пълно с доста експерти тук, моля пуснете си CVта във водещи автомобилни гиганти, като Toyota и Stellantis (в случая), за да им давате основно акъл, как да се случат нещата при тях! Защото очевидно страдат сериозно от екипи от учени, инжинери, маркетинг екипи и т.н.. Просто не виждам начин, как няма да успеете със зашеметяваща кариера! Успех!
  • #11
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 9. цифрите са си цифри и за разлика от вашите бръщолевения, си стоят написани черно на бяло и можеш да ги цитираш. Цифрите винаги са показвали 27,5%. Психопатите абсолютно не се страхуват от това да бъдат хванати в лъжа. Когато те са поставени в ситуация да отговарят на реални въпроси и да се сблъскат с реалните факти, те, без дори да направят пауза, ще преработят своята история така, че да пасва на фактите и да изглежда консистентна. https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Психопатия
  • #10
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Toyota разбира ли от водород? 10 години след мен казаха че toyota mirai е провал. С тях ли си съгласен или със Стелантис? Във водорода обикновено ВЯРВАТ и тези, които вярват че 3 е 3% от 30, защото някой така им бил казал. Ти все още ли ВЯРВАШ, че произведените 2,9TWh са 3% от потреблението, както твърдеше многократно преди?
  • #9
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До 7.Бустер,цифрата беше друга,ти се оака и сега правиш опити да замажеш грешката.
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До 4.Бустер,ти биеш доктор Габриел, шампионка по нищоговорене,празни приказки и шаблони.
  • #7
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Радвам се че си особено впечатлен от интелекта ми, при положение че с вас коментирам само знания до осми клас. Като например феноменалното знание че 27,5% е повече от една четвърт, което ти отне една седмица да осмислиш. Поне успя ли да разбереш, че 3 не е 3% от 30 или и за тези мои знания ще ме обявиш за гений. Или все още държиш че толкова и ще ми пратиш в психиатрия, щом смятам че е 10%,а не3%. Представям си ако вземем да коментираме и неща, които съм научил по-късно в живота си.
  • #6
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен, по темата.Стелантис е поредната фирма,която залага на водород и синтетични горива.Ама кои са те да разбират колкото нашия спейшълист,теслю.
  • #5
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    МитЕ,ти вероятно си асистирал на лекарите при раждането на дъщеря си.Ако имаш дъщеря изобщо,коя ще те вземе безработен *** висящ по форумите.
fallback
Последни