fallback

Toyota разпродава активи, за да плати за електрификацията

Японците очакват 2 милиарда долара от раздялата с част от акциите си в производителя на части Denso

Toyota продава част от своя дял в производителя на автомобилни компоненти Denso, за да набере пари за ускоряване на електрификацията на продуктовата си гама и за други иновации.         Това решение ще помогне на японската автомобилна група да набере около 290 млрд. йени (около 2 млрд. долара), като се има предвид актуалните цени на акциите на Denso. 

Планираната продажба ще намали дела на Toyota в доставчика до 20 процента от около 24,2 процента в момента. Denso заяви, че планира да инвестира до 200 млрд. йени (1,35 млрд. долара), за да изкупи обратно голяма част от акциите. „Не искаме просто да държим активите си. Искаме да ги превърнем в живи активи, които да подхранват растежа на нашата компания“, изтъква Масахиро Ямамото, ръководителят на счетоводния отдел на Toyota.

Според японската група част от набраните средства ще бъдат насочени към разработването на технология за интелигентно шофиране и в широк набор от иновации. Ямамото не посочва конкретна дата за продажбата, добавяйки, че се очаква да се случи скоро.

Производителят на трансмисии и спирачки Aisin, част от групата на Toyota, възнамерява да продаде около 50,2 милиона акции на Denso. Toyota Industries, която произвежда части за двигатели, батерии и електроника, както и мотокари и машини за текстил, се готви да продаде 119,8 милиона акции.

Toyota Industries е третият по големина акционер на Denso с дял от 9,3 процента, докато Aisin заема осмо място със своите 1,7 процента. Комбинираната продажба на дяловете на трите компании, част от Toyota, се очаква да осигури 677,5 млрд. йени (4,57 млрд. долара).

Междувременно представители на Toyota признаха, че концернът е изостанал в пренасочването на индустрията към електрически превозни средства и сега се стреми да навакса.

Toyota, която произвежда седана Camry, луксозните модели на Lexus и хибрида Prius, е лидер по обем на продажбите в глобален план, както и при хибридите, които разполагат с двигател с вътрешно горене и батерия, осигуряваща екологично задвижване на кратки разстояния. Отделно, компанията се стреми да наложи на пазара технологията с водородни горивни клетки, която обаче не се радва на същото търсене като електромобилите с батерии.

Denso се класира на второ място в света сред доставчиците на автомобилни части с приходи от 47,9 млрд. долара за 2022 г.    

fallback
  • #6
    Гост ( преди 1 година )
    Афрото не продаде ли акции на Тесла за да купи Туитър?
  • #5
    до 3 ( преди 1 година )
    Не закъсня да се появи другият платен лъжец.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредното доказателство в подкрепа на интелигентните анализатори, които казвахме, че Тойота е изостанала и е в незавидно финансово състояние с огромни дългове и свиващи се придоби печалби.
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Докажи че са лъжа.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    100% от твърденията ти са лъжа. Кой ти плаща, за да лъжеш?
  • #1
    Факт ( преди 1 година )
    То да имаше смисъл пък то няма.Подведоха се по спекуланта Мъск.В Близкия Изток електрификация няма в Африка също в Латинска Америка няма има само в Китай с цел пране на пари изцяло субсидирана от държавата в Калифорния и до там забележете в Сащ и Канада електрификация Няма има само в Калифорния фалирал щат в следствие на раздаване на еко субсидии който плати зарядните станции на Мъск от джоба на гражданите.Никъде освен Калифорния и Ню Йорк няма заряфни на Тесла в Сащ
fallback
Последни