fallback

Toyota разпродава активи, за да плати за електрификацията

Японците очакват 2 милиарда долара от раздялата с част от акциите си в производителя на части Denso

Toyota продава част от своя дял в производителя на автомобилни компоненти Denso, за да набере пари за ускоряване на електрификацията на продуктовата си гама и за други иновации.         Това решение ще помогне на японската автомобилна група да набере около 290 млрд. йени (около 2 млрд. долара), като се има предвид актуалните цени на акциите на Denso. 

Планираната продажба ще намали дела на Toyota в доставчика до 20 процента от около 24,2 процента в момента. Denso заяви, че планира да инвестира до 200 млрд. йени (1,35 млрд. долара), за да изкупи обратно голяма част от акциите. „Не искаме просто да държим активите си. Искаме да ги превърнем в живи активи, които да подхранват растежа на нашата компания“, изтъква Масахиро Ямамото, ръководителят на счетоводния отдел на Toyota.

Според японската група част от набраните средства ще бъдат насочени към разработването на технология за интелигентно шофиране и в широк набор от иновации. Ямамото не посочва конкретна дата за продажбата, добавяйки, че се очаква да се случи скоро.

Производителят на трансмисии и спирачки Aisin, част от групата на Toyota, възнамерява да продаде около 50,2 милиона акции на Denso. Toyota Industries, която произвежда части за двигатели, батерии и електроника, както и мотокари и машини за текстил, се готви да продаде 119,8 милиона акции.

Toyota Industries е третият по големина акционер на Denso с дял от 9,3 процента, докато Aisin заема осмо място със своите 1,7 процента. Комбинираната продажба на дяловете на трите компании, част от Toyota, се очаква да осигури 677,5 млрд. йени (4,57 млрд. долара).

Междувременно представители на Toyota признаха, че концернът е изостанал в пренасочването на индустрията към електрически превозни средства и сега се стреми да навакса.

Toyota, която произвежда седана Camry, луксозните модели на Lexus и хибрида Prius, е лидер по обем на продажбите в глобален план, както и при хибридите, които разполагат с двигател с вътрешно горене и батерия, осигуряваща екологично задвижване на кратки разстояния. Отделно, компанията се стреми да наложи на пазара технологията с водородни горивни клетки, която обаче не се радва на същото търсене като електромобилите с батерии.

Denso се класира на второ място в света сред доставчиците на автомобилни части с приходи от 47,9 млрд. долара за 2022 г.    

fallback
  • #16
    до 14 ( преди 10 месеца )
    Китайските коли нали сега са на почит при вас в Московия, таваришч?
  • #15
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Аз не интерпретирам фактите като тебе. Цитирам ги. Прочети заглавието поне. Toyota на теория има огромни печалби, а на практика не и достигат средства, разпродава активи и увеличава дълговете си. Да ми кажеш кога съм правил прогнози за срив на toyota? Напротив. Чудя се защо натрупаха 250 милиарда дългове за да разработват губещи и безперспективни водородни технологии. За стотен път повтарям, че ако бяха заложили на електромобилите, сега щяха да продават по 15 милиона, а Тесла да не съществува.
  • #14
    До8 ( преди 10 месеца )
    Китайският пазар е измислен леките коли лежат непродадени по полетата
  • #13
    Тойотчик ( преди 10 месеца )
    И в тези тесли освен че са сглобени по-зле от дачии, да си рискувам всеки път живота, когато искам да видя дали карам с позволената скорост, защото нямат дори и нормален скоростомер, а камо ли да искам да ползвам някаква "екстра" като климатик или мигач ;)
  • #12
    Тойотчик ( преди 10 месеца )
    Сто пъти повече предпочитам да карам надеждна и удобна за управление кола на задлъжнял производител, отколкото да плащам надценки за огромните печалби на разпадащи се Тесли.
  • #11
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Ако от toyota не бяха толкова глупави, всичко щеше да им бъде сервирано на тепсия от Тесла, защото бяха акционери. Ако не се лъжа имаха около 5%, а mercedes имаха десетина. А най-смешното е, че дори не бяха Дали пари за тези акции, а преотстъпиха за използване изоставената си фабрика, а днес този дял в Тесла щеше да струва 40 милиарда. Ако не бяха сглупили, сега щяха да имат и повече Кеш и достъп до технологиите на Тесла.
  • #10
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Шваба, това е все едно , че след като си продадеш единият етаж от къщата на третия братовчед, а другият етаж на непознат, защото са ти свършили парите и ти трябват да си храниш семейството, да кажеш че имотът е останал в рода ти! Е голяма работа след като не е твой и си го продал заради нужда от пари. Най-лошото, е че си го продал за 2000 лв при положение че имаш 250 000 лв дълг и тези пари ще ти стигнат да закърпиш положението за няколко седмици.
  • #9
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Гостенино, правиш ли разликата, че Илон Мъск изкара 40 милиарда от Тесла за да купи twitter, защото са му излишни в Тесла, а toyota прави точно обратното. Разпродава активи в чужди фирми, за да вкара 2 милиарда кеш, защото имат недостиг на финанси.
  • #8
    До 1 ( преди 10 месеца )
    Африка, Латинска Америка и Близкия Изток взети заедно са в пъти по-малки пазари от най-големите особено от Китай и САЩ+Канада
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Когато няколко компании от една група продадат акции на компания от същата група, а тя си ги изкупи, как точно това е разпродажба на активи. Ето, не особено умните фенчета на Тесла вече изпадат във възторг че нещо били познали. Като деца играещи на счупен телефон са.
fallback
Последни