fallback

Toyota разпродава активи, за да плати за електрификацията

Японците очакват 2 милиарда долара от раздялата с част от акциите си в производителя на части Denso

Toyota продава част от своя дял в производителя на автомобилни компоненти Denso, за да набере пари за ускоряване на електрификацията на продуктовата си гама и за други иновации.         Това решение ще помогне на японската автомобилна група да набере около 290 млрд. йени (около 2 млрд. долара), като се има предвид актуалните цени на акциите на Denso. 

Планираната продажба ще намали дела на Toyota в доставчика до 20 процента от около 24,2 процента в момента. Denso заяви, че планира да инвестира до 200 млрд. йени (1,35 млрд. долара), за да изкупи обратно голяма част от акциите. „Не искаме просто да държим активите си. Искаме да ги превърнем в живи активи, които да подхранват растежа на нашата компания“, изтъква Масахиро Ямамото, ръководителят на счетоводния отдел на Toyota.

Според японската група част от набраните средства ще бъдат насочени към разработването на технология за интелигентно шофиране и в широк набор от иновации. Ямамото не посочва конкретна дата за продажбата, добавяйки, че се очаква да се случи скоро.

Производителят на трансмисии и спирачки Aisin, част от групата на Toyota, възнамерява да продаде около 50,2 милиона акции на Denso. Toyota Industries, която произвежда части за двигатели, батерии и електроника, както и мотокари и машини за текстил, се готви да продаде 119,8 милиона акции.

Toyota Industries е третият по големина акционер на Denso с дял от 9,3 процента, докато Aisin заема осмо място със своите 1,7 процента. Комбинираната продажба на дяловете на трите компании, част от Toyota, се очаква да осигури 677,5 млрд. йени (4,57 млрд. долара).

Междувременно представители на Toyota признаха, че концернът е изостанал в пренасочването на индустрията към електрически превозни средства и сега се стреми да навакса.

Toyota, която произвежда седана Camry, луксозните модели на Lexus и хибрида Prius, е лидер по обем на продажбите в глобален план, както и при хибридите, които разполагат с двигател с вътрешно горене и батерия, осигуряваща екологично задвижване на кратки разстояния. Отделно, компанията се стреми да наложи на пазара технологията с водородни горивни клетки, която обаче не се радва на същото търсене като електромобилите с батерии.

Denso се класира на второ място в света сред доставчиците на автомобилни части с приходи от 47,9 млрд. долара за 2022 г.    

fallback
  • #26
    MythBuster ( преди 1 година )
    Model 2
  • #25
    До долния ( преди 1 година )
    А кое те кара да мислиш че ще растат.Имат два модела на Тесла 3 продажбите мунпопнаха да падат извадиха нова версия но едва ли ще промени нещо клиентите минаха на ефинственият печеливш Модел У сайбертрека няма да вземе от продажбите на Силверадо ф150 или Рам продажбите на другата надежда Семи пропаднаха.Та кажи откъде чрез кой модел ще генерират възходящ тренд занапред.
  • #24
    MythBuster ( преди 1 година )
    До долния. А щом няма да расте, кристалната ти топка какво казва друго? Ще се задържат ли продажбите на Тесла поне до 1,5 милиона или ще почнат да падат? Нали според вашите прогнози търсенето на електромобили било приключило и оттук нататък продажбите само ще падат?
  • #23
    До долния ( преди 1 година )
    ТеслЪ няма накъде повече да расте.А Тойота няма накъде повече да пада първите продават колкото Дачия вторите са най големият автопроизводител в Света
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е хубаво де, но накрая извода е същия - взел е пари от Тесла и ги е вкарал в друг бизнес. Докато toyota прави обратното. Разпродава другите си бизнеси и вкарва парите в toyota. Тесла купува нови бизнеси, строи нови заводи, от 10 години увеличава продажбите и производствения си капацитет с 50% годишно, разработва и пуска в производство нови модели и въпреки това няма практически никакви дългове, а трупа излишен кеш, toyota 10 години стои на едно място и затъва в дългове и разпродава бизнеси.
  • #21
    Лудория ( преди 1 година )
    Пък и да ти призная, не бъди сигурен, че заглавието отговаря на бизнес интереса на Тойота. Възможно е да е обявено така, за да не се шашкат инвеститорите в Denso и да паднат цените. Уви, ние тук си плямпаме, ама как правят онези бизнес не знаем.
  • #20
    Лудория ( преди 1 година )
    Според мен все повече хора разбират, че този си е стандартен мошеник, но с някаква "харизма" и мноооооогооооо късмет. Ама наистина много!!! Питай бившите създатели на PayPal и тeзи на Tesla дали споделят твоя ентусиазъм. Нещо като историята за братя McDonalds и онзи с шейкърите.
  • #19
    Лудория ( преди 1 година )
    За Мъск никак не си прав, MythBuster. Като начало, той се отметна от думите си, че иска да купи Twitter. Осъдиха го да го закупи, след като е плямпал. Не е имал излишък и не е "извадил" всичките пари. Извадил е половина пари след продажба на акции (евалата, че има много), но останалите са 13 млрд личен заем със залог акции в Тесла, 13 млрд заем срещу залог самия Twiiiter. Да не говорим, че SpaceX му е заел 1 млрд, но това се е случило защото има 87% от акциите с пправо на глас. Инак...
  • #18
    MythBuster ( преди 1 година )
    .. Самият факт, че търси да вкара толкова дребни суми на фона на 200 млрд. задължения говори.... Ех те да бяха само 200 милиарда, на никой нямаше да кажем. Лошото е, че през 2019 година дълговете на toyota бяха 138 милиарда, през 2021 станаха 186 милиарда и оглави класацията за задлъжняла компания в света. Компания по принцип, а не автомобилна. През 2022 година вече имаше дългове за 217 милиарда. Ако запазят тенденцията вече са над 250 милиарда за тази година. А официално уж са на печалба.
  • #17
    до 7 ( преди 1 година )
    Само че не е само Денсо. По-рано тази година Тойотка вече продаде дела си в KDDI Corp за около 1,8 млрд. Самият факт, че търси да вкара толкова дребни суми на фона на 200 млрд. задължения говори, че нещата не са добре. Гарантирам, че до 5 г. ще опре до спасителни инжекции от държавата.
fallback
Последни