IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С подвита опашка: Honda се отказва от първия си електромобил

Елегантният, но с твърде малък пробег Honda-e слиза от конвейра до няколко месеца

Създаден с мисъл за европейския пазар, стилният електрически хечбек Honda e излиза от продажба три години след дебюта си. Този модел вероятно ще бъде спрян от производство в Япония през следващите месеци и няма да има наследник.


Honda e


Хечбекът Honda e не успя да постигне забележим успех на пазара, а съвсем наскоро Electrive, цитирайки представител на европейската централа на Honda, съобщи, че продажбите на Honda e в Европа са прекратени и няма да бъдат възобновени. Електрическият хечбек вече изчезна от европейските потребителски сайтове на Honda, включително Германия.


Honda e


Honda e се произвежда в Япония, но е разработена с оглед на основните продажби в Европа; премиерата на хечбека беше през пролетта на 2019 г. на автомобилното изложение в Женева, продажбите започнаха през 2020 г. Honda очакваше да продава най-малко десет хиляди електрически хечбека годишно в Европа и предпоставките за това бяха налице, защото Honda e беше топло приета от пресата и дори спечели титлата „Кола на годината в Германия 2021“, но реалните продажби се оказаха много по-скромни. През дебютната си година Honda e се продаде в тираж малко над четири хиляди бройки в Европа, след това - по-малко, от януари до август тази година, според JATO Dynamics, само 502 бройки от Honda e са продадени в Европа (-69% в сравнение с миналата година).

0 от 500
  • #10
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Интересна количка на ужасяваща цена - никаква изненада, че е пълен провал. Хонда от години действат така, все едно се опитват да изчезнат от европейския пазар. И им се получава...Казвам го с известно разочарование, защото правят прилични коли, но с тези цени в Европа нямат никакъв шанс.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 9 ( преди 5 месеца )
    Реалният пробег на маздата е под 200 км. Със 140 км/ч е 150.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    GT-e ( преди 5 месеца )
    Трябваше цената да е 20 000 евро, пробега да е поне реално 250 км и щеше да има успех
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    bg ( преди 5 месеца )
    Подобна на нея е и Мазда MX-30, пробег 200-250км.От няколко дни гледам усилено върви реклама с отстъпка 16000лв
  • #6
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До 5 ( преди 5 месеца )
    Както всички модели на Хонда в Европа - твърде скъпи за това което са - интериор и комфорт на нивото на Форд/Рено/Шкода. Може да са здрави, но са по-скъпи от Фолксваген, а като седнеш вътре са си шкодички.
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 5 месеца )
    Демек колата не е добра защото за много коли може да се каже, че са добри, но само ако бяха по-евтини :D
  • #4
    22 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Количката си е много добра. Пробегът не е проблем. Хонда никога не са твърдяли, че това е нещо повече от градски автомобил. Основният проблем е цената - твърде висока за кола от този клас.
  • #3
    15 rate up comment 17 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Не върви бизнеса електрофили.
  • #2
    24 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    С двеста км пожелателен пробег за тия пари трудна работа
  • #1
    16 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    дори спечели титлата Кола на годината в Германия 2021 поредната доказателство Колко са реалистични тези класации. Също така доказателство че за да стане един автомобил продаваем, не е задължително да е качествен. Нито пък да е евтин.