IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С подвита опашка: Honda се отказва от първия си електромобил

Елегантният, но с твърде малък пробег Honda-e слиза от конвейра до няколко месеца

Създаден с мисъл за европейския пазар, стилният електрически хечбек Honda e излиза от продажба три години след дебюта си. Този модел вероятно ще бъде спрян от производство в Япония през следващите месеци и няма да има наследник.


Honda e


Хечбекът Honda e не успя да постигне забележим успех на пазара, а съвсем наскоро Electrive, цитирайки представител на европейската централа на Honda, съобщи, че продажбите на Honda e в Европа са прекратени и няма да бъдат възобновени. Електрическият хечбек вече изчезна от европейските потребителски сайтове на Honda, включително Германия.


Honda e


Honda e се произвежда в Япония, но е разработена с оглед на основните продажби в Европа; премиерата на хечбека беше през пролетта на 2019 г. на автомобилното изложение в Женева, продажбите започнаха през 2020 г. Honda очакваше да продава най-малко десет хиляди електрически хечбека годишно в Европа и предпоставките за това бяха налице, защото Honda e беше топло приета от пресата и дори спечели титлата „Кола на годината в Германия 2021“, но реалните продажби се оказаха много по-скромни. През дебютната си година Honda e се продаде в тираж малко над четири хиляди бройки в Европа, след това - по-малко, от януари до август тази година, според JATO Dynamics, само 502 бройки от Honda e са продадени в Европа (-69% в сравнение с миналата година).

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ммм,даа ( преди 4 месеца )
    Политиката и действителноста,са повече от две различни неща....
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Този автомобил бе пряк отговор на БМВ i3, но в стил на японски минимализъм и европейска мултимедия.Тойота и Кия обаче си взеха своето, а БМВ i3 е електрическата легенда.С навлизането на всякакви китайски *** и силата на Тесла то Хондата с фарове на жигула излиза скъпо в баланса.
  • #18
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 17 ( преди 4 месеца )
    Според експертите електричките излизат по-евтино. Според всички останали хора това не е така, но те не са експерти :D
  • #17
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Трето - за тия 8-20 години живот, тя ще ти е изплатила 1-3 нови коли".Аз съм от София, всеки ден ходя с колата на работа, веднъж седмично - на пазар и от време на време по някоя ексглокзия. Разходите ми за гориво са 150-200 лева на месец. Това са примерно 2000 лева годишно. Тоест, за другите не знам, но лично за 10 години ще изразходвам 20000 лева за гориво. Тоест - дори да предположим, че тока е без пари, за тия 10 години аз няма да покрия дори разликата в цената между ДВГ автомобил и електро ...
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 4 месеца )
    #14 Първо - батерията от автомобилен клас с добър BMS и термоуправление (масовите клетки NMC) има ресурс 20 години и надживява купето. Второ - не се сменя цялата, а отделни елементи и то в нищожно редки случаи. Прави се в една дузина сервизи в София и страната. Трето - за тия 8-20 години живот, тя ще ти е изплатила 1-3 нови коли. Видеото със сметките в доказателство се казва: "Колко пари ми спестява Tesla Model 3 LR?" - Car life by Dani
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ще го спрат при положение че има малък пробег не си струва по принцип за ежедневието но ако е само в града може и да го бива но като външен вид е супер
  • #14
    10 rate up comment 1 rate down comment
    РЕАЛИСТ ( преди 4 месеца )
    На всички ел.автомобили проблемът е пробега и цената.Да не говориме че в един момент трябва да смениш ужасно скъпата батерия.В близките десет години едва ли ще си купя Ел автомобил.
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 4 месеца )
    Дизайна е страхотен. Като излезе си казах, че ако някой ден съм принуден да карам ел. кола, тази ще да е. Ретро - модерния дизайн, страхотните пропорции, чистите форми - абе дизайн без аналог към момента. За щастие (все още)не ми се налага да карм ел кола. Но тази Хонда я гледах някъде на оферта за 30хил. евро нова. Рено Зое и то ценово е там някъде. И то е с ок. 200 км. пробег. Защо Зое е хит, а Хонда се води неуспешна?
  • #12
    2 rate up comment 14 rate down comment
    до 9 ( преди 4 месеца )
    Да, колата е симпатична. Но технологично е там, където е цялото японско автомобилостроене - в кейнефа.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Не съм я виждал пред мен, но картинките из интернет винаги ми е изглеждала много спипатична и приятна... с изключение на аквариума за рибки. :)