Повечето шофьори хвърлят бърз поглед на гумите, за да се уверят, че нито една от тях не е спукана. Собствениците на автомобили, оборудвани със сензори за контрол на налягането, и това дори не правят. И така допускат сериозна грешка, защото небрежното отношение към гумите може да доведе до двойни разходи - за ремонт на техническа неизправност на автомобила и закупуване на нови гуми. Ето как да избегнете тези проблеми.
Как да определите повредите по износването на гумите (ГАЛЕРИЯ):
Проблемът не е в стила на шофиране или в техническата неизправност на автомобила. Пукнатини в протектора ще бъдат сигнал, че експлоатационният живот на гумата е надвишен. Можете да карате на такива колела известно време, но трябва да вземете решение за закупуване на нови гуми, при това възможно най-скоро.
Най-често пукнатини по летните гуми се появяват след 5-6 години. След това воланът може да се клати по време на шофиране. И балансирането няма да помогне в този случай. Причината е деформация на рамката на гумата. Неизправността може да бъде придружена от образуването на така наречената херния на страничната повърхност на колелото. В тази ситуация трябва да смените „обувките“ на колата възможно най-бързо, преди полученият дисбаланс на колелата да доведе до разрушаване на частите на окачването.